Ajöss och tack för fisken

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Masayo
Medlem++

Ajöss och tack för fisken

Inlägg av Masayo »

Ha det! :vinkar:
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
HirYoshima
Medlem++

Re: Ajöss och tack för fisken

Inlägg av HirYoshima »

Detsamma! Var ska du?
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Till samma ställe som de andra avhopparna.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Masayo skrev:Till samma ställe som de andra avhopparna.
Pink Floyd-konsert alltså?

Tråkigt att ytterliggare en person försvinner :(
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

HirYoshima skrev:
Masayo skrev:Till samma ställe som de andra avhopparna.
Pink Floyd-konsert alltså?

Tråkigt att ytterliggare en person försvinner :(
Inte tråkigt alls. Tvärtom. Har inte fått ett enda otäckt pm på det andra stället och forumägaren skulle garanterat inte tillåta sånt trams.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

vart är det ni ska?
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Tråkigt med avhopp, men ha det så bra på andra sidan dammen! :vinkar:
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Inlägg av Mungi »

Det tråkiga är inte avhoppen utan istället varför avhoppen sker. Dom som hoppar av här slutar vare sig spela eller prata bas. Dom/vi slutar bara läsa skit.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Mungi skrev:Det tråkiga är inte avhoppen utan istället varför avhoppen sker. Dom som hoppar av här slutar vare sig spela eller prata bas. Dom/vi slutar bara läsa skit.
Jag är helt med på det även om det kanske inte framgick så bra. Jag har duckat under radarn alltsedan vad jag tror var första tråden (ifrågasättande om basutrustningsmängd där jag bara förklarade hur jag fungerar vad gäller vilken basutrustning jag har och fick på tafsen direkt) som skrevs av en användare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ajöken då!

Synd att ni ger er av nu, lär ju ta ett tag innan det blir groll igen!

Poester skrev:vart är det ni ska?
basistforum.se har ökat antalet medlemmar rejält senaste tiden.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

Mungi skrev:Det tråkiga är inte avhoppen utan istället varför avhoppen sker. Dom som hoppar av här slutar vare sig spela eller prata bas. Dom/vi slutar bara läsa skit.
Precis, så VARFÖR VARFÖR VARFÖR låter forumägaren de (alltför) många avhoppen bara fortgå?. DET är en klart intressant och ruggigt viktig frågeställning, men en tyvärr jävligt tråkig sådan. :!: :?:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Jag tycker mig uppleva att aktiviteten här på forumet också har gått ner...
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem

Inlägg av Elfström »

Jensa skrev:Jag tycker mig uppleva att aktiviteten här på forumet också har gått ner...
Det ser åtminstone ut på det viset....
En del kanske är rädda för björnar :D
Shut up and play yer guitar!
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Elfström skrev:
Jensa skrev:Jag tycker mig uppleva att aktiviteten här på forumet också har gått ner...
Det ser åtminstone ut på det viset....
En del kanske är rädda för björnar :D
Det kan vara befogat, men inte i detta fallet, kan jag tycka. :D
Hellbum
Medlem+

Inlägg av Hellbum »

Tycker också det känns som aktiviteten har avtagit, lite som att folk håller andan och väntar på vad som ska hända...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hellbum skrev:Tycker också det känns som aktiviteten har avtagit, lite som att folk håller andan och väntar på vad som ska hända...

Det är ju en ganska självklar påföljd om 10 av de mest aktiva medlemmarna slutar posta och en hel del av de andra inte orkar med skiten längre.

Själv är jag mitt emellan.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

blackparkas skrev:
Hellbum skrev:Tycker också det känns som aktiviteten har avtagit, lite som att folk håller andan och väntar på vad som ska hända...

Det är ju en ganska självklar påföljd om 10 av de mest aktiva medlemmarna slutar posta och en hel del av de andra inte orkar med skiten längre.

Själv är jag mitt emellan.
Jappers Prakash, precis så är det. Märkligt att bara släppa i väg så många aktiva, (och tongivande medlemmar) men lik förbannat helt tyst från admin. Förmodligen en fråga helt utan prioritet. Frågeställningen ang. praxis togs upp förra gången det var turbulens här på PB, inget svar den gången heller. :hmm:
Moderator
Moderator

Inlägg av Moderator »

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=69179" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är nog inte så enkelt som vi vill tro det där DOggy...

Saker skulle som sagt ha tagits hand om för länge sedan..
SÄger inte att det är för sent nu, men...

Tyvärr så VET ju redan admin och moderatorer vad som behöver göras, men som sagt, det är inte så enkelt... även om vi andra kan tycka det.
Och när de flesta av de som bryr sig tillräckligt har gett upp och flytt fältet lär det inte bli lättare...
Moderatorerna har haft viljan länge att ta hand om problemet, men har inte kunnat.

Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

blackparkas skrev:Det är nog inte så enkelt som vi vill tro det där DOggy...

Saker skulle som sagt ha tagits hand om för länge sedan..
SÄger inte att det är för sent nu, men...

Tyvärr så VET ju redan admin och moderatorer vad som behöver göras, men som sagt, det är inte så enkelt... även om vi andra kan tycka det.
Och när de flesta av de som bryr sig tillräckligt har gett upp och flytt fältet lär det inte bli lättare...
Moderatorerna har haft viljan länge att ta hand om problemet, men har inte kunnat.
Varför ända in i helvete har dom inte kunnat göra det då? med risk för att bli stämda? anmälda till DO? dränkta i miltals med pm? eller bara tji balls? handlingsförlamning? jag vet inte, men uppenbarligen verkar det som om någon/några/flera/många är tvungna att vika ner sej gång efter annan för, jaa, jag vet ta mej fan inte för vad.
Att det är inför någon/några som verkar ha ett mycket stort inflytande över PB är väl en inte allt för kvalificerad gissning. Utövas kraftiga påtryckningar mot forumägaren bakom kulisserna kanske ?
Fast det är klart, i min enkla Nalle Puhvärld är det så mycket som är/verkar enkelt. Till exempel en förklaring till varför PB sakta men säkert bara tillåts tyna bort. Vad heter forumet dit avhopparna flyttar ? Det kanske man inte får fråga förresten. Jag gör det ändå, med risk att inte få något svar dårå.
Jag vill veta om det finns ett bra mycket bättre alternativ till PB, isf. flyttar jag också dit på stört, men bara om.............
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Tråkigt Parkas men vi ses på basistforum då jag kommer vara aktiv både här och där.

Det kanske behövs en generationsväxling som i sin tur kan göra pratabas attraktivt som kan locka tillbaka gamla rävar så småningom.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
RolleHarris
Medlem++

Re: Sv: Ajöss och tack för fisken

Inlägg av RolleHarris »

[/quote]
Precis, så VARFÖR VARFÖR VARFÖR låter forumägaren de (alltför) många avhoppen bara fortgå?. DET är en klart intressant och ruggigt viktig frågeställning, men en tyvärr jävligt tråkig sådan. :!: :?:[/quote]
Jag tror nog inte han bryr sig så mycket. Pratabas är nog inte långt uppe på hans prioriteringslista. Han ville ju lämna över forumet till nån annan. Han tycker nog att det är nåt som vi får lösa själva. Och allvarligt vafan. Det är ett jävla forum på internet. Inget viktigt alls egentligen.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

funkys**t skrev:Tråkigt Parkas men vi ses på basistforum då jag kommer vara aktiv både här och där.

Det kanske behövs en generationsväxling som i sin tur kan göra pratabas attraktivt som kan locka tillbaka gamla rävar så småningom.

Parkas?

Jag ska ingenstans, jag ska också försöka vara aktiv både här och där, i alla fall tills jag vet hur saker och tung artar sig här, blir det ingen förändring så vet jag inte...

Jag tror inte en förändring av reglerna gör ett skit tyvärr, restriktioner för delar av medlemmarna kanske men...

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Doggy: PB kommer ju vara störst ett bra tag till så rent teoretiskt och i rent kunskapssökande så tror jag att PB kommer fortsätta vara hetast. Likaså annonsavdelningarna.

PB blir väl förmodligen mer åt Talkbass/Basschat-hållet med strikta regler där man pratar bas och inte så mycket mer, finns ingen som orkar diskutera annat heller för tillfället för den delen...
Medan basistforum.se kommer bli "hang-out"-stället där det gamla gardet PB-medlemmar träffas och spårar ur och har det mysigt.

Du får för övrigt ett PM snart! :D

RolleHarris
Medlem++

Re: Sv: Ajöss och tack för fisken

Inlägg av RolleHarris »

blackparkas skrev:Doggy: PB kommer ju vara störst ett bra tag till så rent teoretiskt och i rent kunskapssökande så tror jag att PB kommer fortsätta vara hetast. Likaså annonsavdelningarna.

PB blir väl förmodligen mer åt Talkbass/Basschat-hållet med strikta regler där man pratar bas och inte så mycket mer, finns ingen som orkar diskutera annat heller för tillfället för den delen...
Medan basistforum.se kommer bli "hang-out"-stället där det gamla gardet PB-medlemmar träffas och spårar ur och har det mysigt.

Du får för övrigt ett PM snart! :D
+1
Skriv svar