Vilken julöl rekommenderar ni?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Skriv svar
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Vilken julöl rekommenderar ni?

Inlägg av AlbinH »

Det börjar bli hög tid (högtid?) att lägga upp ett litet julhelgsförråd av årets julöl.

Givetvis vill jag dra nytta av PB-kollektivets samlade erfarenhet av julölskonsumtion. Vilken eller vilka ger ni tummen upp? :tummenupp:

Som jag ser det finns det inga särskilda begränsningar. Viss öl kan passa mer eller mindre bra till ditten eller datten. Om den vördade PB:aren så önskar, tipsa gärna om tipsets användningsområde.

Själv tänker jag börja med en laddning S.t Peter´s Winter Ale. Trevligt att dricka framför Tv´n.

http://beeradvocate.com/beer/profile/296/2437
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
RickthaPrick
Medlem

Re: Vilken julöl rekommenderar ni?

Inlägg av RickthaPrick »

Mikkeller santas little helper är ju en smakupplevelse, annars är det nils oskar kalasjulöl som gäller!
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+

Inlägg av brempa »

Jag gillar den här

Bild
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+

Inlägg av rockern »

Nu är jag visserligen utomlands och har inte provat så många av julölen på Systemet, men mitt intryck är att "Christmas eve at a NYC hotel room" är en av de största hittarna i år när det gäller julöl. Även Electric Nurse - Underbar Jul har jag höst skall vara bra. Ayinger Winterbock är också riktigt bra. Jag har också hört många som tycker Hibernation är klart sämre i år än tidigare.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Inlägg av B-Å Åhs »

Oppigårds Winter Ale är inte dum men min favorit hittils i år är Sigtuna MidvinterBlot
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Om man gillar stout porter, denna är lite söt och balanserad.
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/D ... chquery%2c" onclick="window.open(this.href);return false;

Denna är mycket torr, tydlig kaffe och kakao
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/D ... query%252c" onclick="window.open(this.href);return false;
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Corsendonk är alltid en höjdare, helst med lite fikon och pepparkakor med mogen Brie. De är dock lite hemliga med den på Bolaget i år, så den måste beställas.
(Låter man den ligga tre - fyra år i källaren blir den ännu bättre.)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Porter- och stout-sortimentet måste jag absolut testa. De är ju alltid mina favoriter!

Corsendonk var det några år sedan jag smakade senast. Minns att den var rejält stöddig. Pepparkakor med brieost har jag aldrig provat. Det måste ju göras! Själv lagrar jag N´ice Chouffe I år blir det 2011 som korkas upp. :)

Era andra förslag tar jag ad notam och får införskaffa snarast möjligt! :tummenupp: :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
brempa
Medlem+

Inlägg av brempa »

rockern skrev:... Jag har också hört många som tycker Hibernation är klart sämre i år än tidigare...
Usch då, förra året tycker jag den toppen.. :?
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

RickthaPrick skrev:Mikkeller santas little helper är ju en smakupplevelse!
HALLÅ DÄR!!!

Den var ju larvigt god!!!!

Skulle man bli en liten aning packad efter ett halvdussin sådana skulle i alla fall jag vara glad ändå! :bluelol:

Fan-i-Böjsan, nu måste jag ju kompletteringsköpa...
Skriv svar