Idag gick flyttlasset,har bott på Södermalm sedan 89. Varför skriver jag om det här frågar jag mig Förmodligen för att jag först nu fattat att jag ska lämna mitt kära " Söder" och känner en lätt "panik" Och som man ofta känner efter en flytt " det här var fasen sista gången jag flyttar".
Bra att röra om i grytan då och då , jag flyttade lite längre i början av detta år , från Sollentuna till Lund och förutom allt meck med själva flytten så är det bara positivt
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Hågge skrev:Idag gick flyttlasset,har bott på Södermalm sedan 89. Varför skriver jag om det här frågar jag mig Förmodligen för att jag först nu fattat att jag ska lämna mitt kära " Söder" och känner en lätt "panik" Och som man ofta känner efter en flytt " det här var fasen sista gången jag flyttar".
Jag skulle få enorm panik om jag en dag måste flytta från Söder.
Har nyligen (för ett par månader sedan) flyttat - men inom Södermalm, från Sofia till Katarina församling så det var inte långt.
Vi bytte upp oss från en 2:a till en 4:a, det var grymt bra och "sista gången vi flyttar"
Hågge skrev:Idag gick flyttlasset,har bott på Södermalm sedan 89. Varför skriver jag om det här frågar jag mig Förmodligen för att jag först nu fattat att jag ska lämna mitt kära " Söder" och känner en lätt "panik" Och som man ofta känner efter en flytt " det här var fasen sista gången jag flyttar".
Jag skulle få enorm panik om jag en dag måste flytta från Söder.
Har nyligen (för ett par månader sedan) flyttat - men inom Södermalm, från Sofia till Katarina församling så det var inte långt.
Vi bytte upp oss från en 2:a till en 4:a, det var grymt bra och "sista gången vi flyttar"
B-Å Åhs skrev:Bra att röra om i grytan då och då , jag flyttade lite längre i början av detta år , från Sollentuna till Lund och förutom allt meck med själva flytten så är det bara positivt
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
He he...Det är ett radhus, och med tanke på vad hantverkarna utsätter grannarna för just nu, två badrum och.. ja hela huset, så lär det nog dröja innan det blir någon PB träff hos mig
Men du är alltid välkommen
Pentastar skrev:Söder är världens ytligaste plats och folk är grava wannabes med mindervärdeskomplex så varför inte bara känna enorm glädje över att slippa skiten?
Men jag fattar om man bott där sen way back då det var ett trevligt ställe och inte hippt.
Ehhh
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Pentastar skrev:Söder är världens ytligaste plats och folk är grava wannabes med mindervärdeskomplex så varför inte bara känna enorm glädje över att slippa skiten?
Men jag fattar om man bott där sen way back då det var ett trevligt ställe och inte hippt.
Ehhh
Nu generaliserade jag givetvis men varje gång jag är där slås jag av hur ytligt och sminkat Söder blivit på senare år.
Det genuina är nära på bortträngt och det är trist.
Ehhh
Nu generaliserade jag givetvis men varje gång jag är där slås jag av hur ytligt och sminkat Söder blivit på senare år.
Det genuina är nära på bortträngt och det är trist.
Då har du inte varit på Magnus Ladulåsgatan och 91:an. Eller Snövit, för den delen....
Har bott på Söder sedan 85. Är sedan några månader utan lgh där. Har bytt till Miami Beach istället. Där är det hippt på riktigt... Och kvm priserna lägre
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury