Bästa preampen rätt ut i PA:t?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Hultberg
Medlem+

Re: Bästa preampen rätt ut i PA:t?

Inlägg av Hultberg »

3leaf audio the Enabler kanske?
http://www.3leafaudio.com/the-enabler.html
Inte testat den själv men den har fått positiv respons på talkbass.com.
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
KNA
Medlem

Inlägg av KNA »

Hultberg skrev:3leaf audio the Enabler kanske?
Någon som hittat videon med denna? Jag har letat men hittar ingenting, men jag är nyfiken på hur den låter!
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

"Bästa" är kul. Det varierar så mellan vad olika människor letar efter. Själv skulle jag köra.... B7K. :)
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
SNY
Medlem

Inlägg av SNY »

Okej. Efter diverse sökning på nätet bestämde jag mig för att VT Bass DI skulle passa mig. Jag lånade en ny i butik för att testa den in replokalen. Kopplade in den och började att köra i bypassläge och det lät riktigt bra. Spänd av förväntan klickade jag igång den och så var det stendött. Skruvade lite på gain-knappen och hörde konstiga skrapljud i ett par lägen. Kan köpa att det även i dessa sammanhang kan finnas "måndagsexemplar", men mitt förtroende för Tech 21 sprack big-time.

Så sökte jag andra alternativ och hittade ett EBS-paket på Vend med en MicroBass II och en MultiComp, som jag inte kunde motstå, min tidigare sågning av MicroBass till trots. Köpte grejerna på chansning och testade igår och snacka om att alla förtjänar en andra chans. Super!!!

Alltså. Det blev en MicroBass II med en MultiComp som bonus - och vilken bonus sedan!!! Love it!
Nu återstår bara att se om planen funkar - att köra rätt ut i PA utan basstärkare på scen. Vore grymt!

Tack för visat intresse och trevliga tips!
Användarvisningsbild
tias
Medlem
Kontakt:

Inlägg av tias »

Jag har länge spelat på en MicroBass II och det som slår mig vid en jämförelse, med t ex VT Bass DI, är att kvalitén och mängden "features" på EBSen är fantastisk. Även dokumentationen är väldigt uttömmande och bra. Däremot har jag alltid haft problem att ratta in (i min smak) bra ljud på den. Framför allt så har jag inte riktigt fattat hur det ska gå att använda den som två-kanalig (med två olika ljud för en och samma bas), när EQn är uppbyggd som den är.
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Indigo skrev:Jag har gjort en hel del gig med endast en SansAmp BDDI, fungerar helt fantastiskt, så länge medhörningen är bra.
+1!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar