Har kollat runt lite och inser att priserna varierar kraftigt. från C:a400 - 2500:-
Har kollat in denna:
http://www.thomann.de/se/gator_gbus8_mu ... supply.htm

Någon som har erfarenhet av dessa? Är de ok?
Alla tips tas emot med tacksamhet.
Verkar mycket bra... men även betydligt dyrare.drop A skrev:Cioks DC10!
Har testat det mesta och detta är den som jag tycker funkar bäst.
Kan ju säga så här mycket att den pryl som fått sitta kvar på mitt bord längst är just DC10:an. Alla andra prylar på bordet har bytts ut under åren.BasTore skrev:Verkar mycket bra... men även betydligt dyrare.drop A skrev:Cioks DC10!
Har testat det mesta och detta är den som jag tycker funkar bäst.
Frågan är hur långt man ska sträcka sig?
Man har ju inte obegränsat med pengar.
Har på de senaste 6 veckorna köpt:
Fender Bassman 250/210
Darkglass Microtubes B7K Bass
MXR El Grande™ Bass Fuzz
EHX Enigma Envelope Filter for Bass
T-Rex Octavius
T-REX SWEEPER
Mesa Boogie Flux Drive
samt idag en EBS Multicomp...
Tror att jag går på T-Rex Chamelion...
Blir jag inte nöjd får jag väl gräva djupare i plånboken.
Spänningen (V)Bassplaya skrev: Börja med att kolla vad dina pedaler vill ha för ström. De flesta vill ha 9V men en del kräver 12, 18 eller 24 volt.
Jag kör Chameleon sen några år och kan rekommendera den varmt. Isolerade uttag (=inga brumproblem orsakade av strömförsörjning), flexibel när det gäller spänning och gott om kräm.blackparkas skrev: Jag skulle kikat på T-Rex Chamelion, ligger på 1340 spänn i Sverige tror jag, hyfsat krallig + möjligheter att köra både 12v, 18v och 24v.
Många möjligheter dessutom med currentdoubler/voltagedoubler!
Jepp.newheartshadow skrev:Spänningen (V)Bassplaya skrev: Börja med att kolla vad dina pedaler vill ha för ström. De flesta vill ha 9V men en del kräver 12, 18 eller 24 volt.är såklart viktig att veta men även hur mycket ström (A) pedalerna drar, oftast angett i mA. En del vill ha massor och då brukar det bli kinkigt om man använder daisychain..