Ska, förhoppningsvis, byta ut Delanomickarna i Sandbergarn mot EMG.
Gillar mickarna och preampen rätt bra i Spectorn, men det är ju TW-mickar + Spectors "Tonepump"-preamp..
MMTW finns ju, så det är ju lugnt, men frågan är ju vad man ska ha för halsmick.... Finns ju inte ens en EMG lös för halsposition...
Och så preampen som sagt.
Vet inte ens vad det är för preamp i min Sandberg, ska man kanske testa med den först och främst och bara byta mickarna?!
Eller kommer delvis det ljud jag inte gillar i den från preampen måntro?
Byta Delano J/M mot EMG J/M....
- blackparkas
- Medlem++++
Byta Delano J/M mot EMG J/M....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- strummer
- VIP medlem
Re: Byta Delano J/M mot EMG J/M....
Det är en Glockenklang 2-bandare i din, med treble vid 18 kHz typ...blackparkas skrev:Ska, förhoppningsvis, byta ut Delanomickarna i Sandbergarn mot EMG.
Gillar mickarna och preampen rätt bra i Spectorn, men det är ju TW-mickar + Spectors "Tonepump"-preamp..
MMTW finns ju, så det är ju lugnt, men frågan är ju vad man ska ha för halsmick.... Finns ju inte ens en EMG lös för halsposition...
Och så preampen som sagt.
Vet inte ens vad det är för preamp i min Sandberg, ska man kanske testa med den först och främst och bara byta mickarna?!
Eller kommer delvis det ljud jag inte gillar i den från preampen måntro?
http://www.glockenklang.de/en/products/ ... s_bass.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Min JM låtrer lika aktivt som passivt, medan min P låter helt annorlunda med och utan pre...
Kompressor, det är livet!
-
- Medlem++
Jag tycker att EMGs preamps låter bäst. Jag har ju en annan Spector som jar en Aguilar Obp-3 mrn det är så att EMG-preampen låter bättre tycker jag
- blackparkas
- Medlem++++
strummer skrev:
Det är en Glockenklang 2-bandare i din, med treble vid 18 kHz typ...
http://www.glockenklang.de/en/products/ ... s_bass.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Min JM låtrer lika aktivt som passivt, medan min P låter helt annorlunda med och utan pre...
Ok!
Jag är helt sockrad när det gäller aktiva prylar.
Det jag känner är i alla fall att Sandbergen är SJUKT bra och SJUKT snygg, men att preamp och mickar inte riktigt funkar för min del.
Går tydligen att beställa med alnico-mickar dock för ett LITET tillägg, värt att komma ihåg till en ev. customorder!
Tror isf att jag testar Delanos med Alnico först och främst, känns enklare...

Första gången som jag på allvar är inställd på att byta mickar i en bas istället för att byta bas.
Bra prylar Sandberg!!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Lowlife
- Medlem+
+1 på EMG.RolleHarris skrev:Jag tycker att EMGs preamps låter bäst. Jag har ju en annan Spector som jar en Aguilar Obp-3 mrn det är så att EMG-preampen låter bättre tycker jag
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
- blackparkas
- Medlem++++
Men du har väl Tonepump-preamp i din Spector Rolle? 
Vilken EMG-preamp anser ni man ska satsa på?
Och vad i hela friden ska jag köpa för halsmick!?
Kan ju inte köpa ett kit med 2 mickar bara för att använda stallmicken... Dessutom verkar det inte finnas nå´n matchad till TW-mickarna..

Vilken EMG-preamp anser ni man ska satsa på?
Och vad i hela friden ska jag köpa för halsmick!?
Kan ju inte köpa ett kit med 2 mickar bara för att använda stallmicken... Dessutom verkar det inte finnas nå´n matchad till TW-mickarna..
-
- Medlem++
Yes i Spectorn jag köpte hos dig är det Tonepump, men jag har en 5-strängad Spector också med EMG 40 DC mickar och Aguilar OBP-3 preamp. Tonepumpen låter bättre likaså mickarna i 4:an. Jag har en EMG BTS 2-bands preamp i min Ibanez men de har ju en med en parametrisk midkontroll. BTC heter den