Dagens rövhål/idiot.
- hellride
- Medlem+
Re: Dagens rövhål/idiot.
En åkare jag jobbade åt för några år sen blev av med xenon-extraljusen han hade på en av lastbilarna. Det var dock inte det värsta, utan det faktum att de var takmonterade. För att få ner ljusen hade alltså förövaren/arna klättrat på hytten med djupa repor i lacken som följd. På flera ställen! Försäkringen täckte inte lackskadorna så han fick punga ut omlackeringen själv. Ca 80-90000kr.
Nya extra-ljus fick han dock...
Nya extra-ljus fick han dock...
- Svensson
- Forumvärd
Se där, en kompis till mig satte också rakblad..GandhiMK2 skrev:Jag HOPPAS att detta inte är sant men en snubbe som jag turnerade med påstod att dom hade skruvat fast RAKBLAD vid extraljusens vingmuttrar på deras dansbands buss och att det iaf vid ett tillfälle hade resulterat i röd snö en morgon när dom kom ut….inber skrev:Du skulle ha försåtsminerat dem.
Han hade också den ljusa iden att hänga strimlad folie i skyltfönstret på hans butik och koppla 220 till det….Borlänge…säger bara det…Borlänge...

It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- TDHP
- Forumvärd
Alltså, även om man är lite korkad som tjuv så försöker man väl knappast skruva loss extraljus med fingrarna...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Svensson
- Forumvärd
Först släpper du muttrarna med ringnyckel, sedan skruvar du resten med fingrarnaTDHP skrev:Alltså, även om man är lite korkad som tjuv så försöker man väl knappast skruva loss extraljus med fingrarna...

- TDHP
- Forumvärd
Re: Sv: Dagens rövhål/idiot.
Jo, men har man svetsat fast rakblad på muttern på blir det ju marigt att få på nyckeln.Svensson skrev:Först släpper du muttrarna med ringnyckel, sedan skruvar du resten med fingrarnaTDHP skrev:Alltså, även om man är lite korkad som tjuv så försöker man väl knappast skruva loss extraljus med fingrarna.... Tårna kan ju bli lite knepiga att använda...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Kan man inte ha låsmuttrar (varianten man har på fälgar)? Antingen en fastsvetsad bult och en låsmutter alternativt fastsvetsad mutter och en låsbult.
(autocorrect)
(autocorrect)
Senast redigerad av Heyman den tor 23 jan 2014, 18:25, redigerad totalt 2 gång.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- Svensson
- Forumvärd
Men så gjorde inte han, han satte rakbladen mellan muttern och brickan.TDHP skrev:Jo, men har man svetsat fast rakblad på muttern på blir det ju marigt att få på nyckeln.Svensson skrev:Först släpper du muttrarna med ringnyckel, sedan skruvar du resten med fingrarnaTDHP skrev:Alltså, även om man är lite korkad som tjuv så försöker man väl knappast skruva loss extraljus med fingrarna.... Tårna kan ju bli lite knepiga att använda...
- Dansk_se
- Medlem
Jag hänger på på denna tråd. När jag slutade jobbet ikväll kom jag ut till en bil med punka på TVÅ (nya) däck. Det har inte hänt av sig självt. Vilken sorts människa gör sånt och varför?
Bas.
- anthax
- Medlem+
Man undrar vart det gick fel... Lider med dig.Dansk_se skrev:Jag hänger på på denna tråd. När jag slutade jobbet ikväll kom jag ut till en bil med punka på TVÅ (nya) däck. Det har inte hänt av sig självt. Vilken sorts människa gör sånt och varför?
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
- anthax
- Medlem+
Gjorde en liten upptäckt idag efter nattens snöande.
När extraljusen stals fotade jag alla skoavtryck.... När jag kom hem från att ha handlat, var det exakt samma mönster på skor som har gått genom entredörren.... Jag har fotat av dessa också, och nu tror jag med rätt stor säkerhet att jag vet vem som skruvande bort dom, så nu väntar jag på att "denne" ska komma hit och hälsa på grannen, så ska jag konfrontera vederbörande i trapphuset.
Den som skoavtrycken tillhör kör en risig Bwm Scx217, och denne brukar vara och hälsa på grannen.
När extraljusen stals fotade jag alla skoavtryck.... När jag kom hem från att ha handlat, var det exakt samma mönster på skor som har gått genom entredörren.... Jag har fotat av dessa också, och nu tror jag med rätt stor säkerhet att jag vet vem som skruvande bort dom, så nu väntar jag på att "denne" ska komma hit och hälsa på grannen, så ska jag konfrontera vederbörande i trapphuset.
Den som skoavtrycken tillhör kör en risig Bwm Scx217, och denne brukar vara och hälsa på grannen.
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158