En omröstning om du lever på att producera egen musik

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar

Tjänar du ditt leverbröd på egenproducerad musik

Ja
0
Inga röster
Nej
23
96%
Ja delvis
1
4%

Antal röster: 24

Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

En omröstning om du lever på att producera egen musik

Inlägg av Eagle Hazze »

.
Senast redigerad av Eagle Hazze den tor 20 feb 2014, 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Sir Realistic
Medlem+

Re: Hur många här lever på egenproducerad musik.

Inlägg av Sir Realistic »

Du hade rätt i ditt befarande om "kort tråd"
Det var inte många...
"Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Vore kanske lämpligt att lägga in en "omröstning" i denna tråd, så att resultatet blir mer lättöverskådligt? :)
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Bra ide Jensa, kan du hjälpa till med det, jag har aldrig lagt upp en omröstning. måste väl troligen göras av trådskaparen antar jag?
Om du har en fingervisning vad jag hittar info om hur jag bär mig åt så löser jag det.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Bild

Sen följer du anvisningarna. :)

Sätt antal dagar som omröstningen varar i till "0" för att inte ha någon tidsgräns.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: En omröstning om du lever på att producera egen musik

Inlägg av Eagle Hazze »

Fixat, tack för info Jensa, jag har missat den kolumnen.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Vad menar du? Producerar skivor med sej själv som artist?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Ja man skulle kunna skriva konstruera i stället för producera. Producera kan ju betyda som du antyder att man just producerar sin egen musik som producent för en t.ex. skiva osv.Det jag menar är att man tillverkar egen musik och lever på inkomsten från denna musik, motsatsen är att man lever på att framföra andras musik t.ex. i form av coverband och lever på det.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Eagle Hazze skrev:Ja man skulle kunna skriva konstruera i stället för producera. Producera kan ju betyda som du antyder att man just producerar sin egen musik som producent för en t.ex. skiva osv.Det jag menar är att man tillverkar egen musik och lever på inkomsten från denna musik, motsatsen är att man lever på att framföra andras musik t.ex. i form av coverband och lever på det.
Jag lever på att konstruera musik av mej och andra…. Jag producerar artister och ibland har jag även skrivit låten som jag producerar…är det vad du menar eller måste jag sjunga , ta omslagsfoto och rispa spåren i vinylen? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

GandhiMK2 skrev:
Eagle Hazze skrev:Ja man skulle kunna skriva konstruera i stället för producera. Producera kan ju betyda som du antyder att man just producerar sin egen musik som producent för en t.ex. skiva osv.Det jag menar är att man tillverkar egen musik och lever på inkomsten från denna musik, motsatsen är att man lever på att framföra andras musik t.ex. i form av coverband och lever på det.
Jag lever på att konstruera musik av mej och andra…. Jag producerar artister och ibland har jag även skrivit låten som jag producerar…är det vad du menar eller måste jag sjunga , ta omslagsfoto och rispa spåren i vinylen? ;-)
haha nej det går bra som det du beskriver, så klicka på de knapp du tycker lämpar sig bäst.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Det vore ju kul om man kunde kryssa ja, men jag har 2 åkommor, nästan handikapp, som förhindrar detta:
1. Avsaknad av talang.
2. Ett behov av mat, bostad, etc.

Hade det inte varit för de petitesserna hade jag gladeligen kryssat ja.

Senaste estimatet på vad min egenproducerade musik dragit in låg och dallrade runt nollan. (Dallrade och dallrade - ligger väl rätt stilla. Runt och runt - rätt exakt skulle jag säga.)
Men egentligen räcker det ju att jag ändrar mina behov så går det runt kan man säga. Och övriga familjens såklart.
Nästan yrkesmusiker. Jävligt nära. Dags att beställa visitkort redan nu, väl..?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Jag har medverkat på sivor som sålt över 100.000 ex men i princip aldrig fått pengar Affärer är min starkaste sida :)
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Heyman skrev:Jag har medverkat på sivor som sålt över 100.000 ex men i princip aldrig fått pengar Affärer är min starkaste sida :)
Vilka då? :)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Heyman skrev:Jag har medverkat på sivor som sålt över 100.000 ex men i princip aldrig fått pengar Affärer är min starkaste sida :)
Jag proddade en platta som sålde platina i Ryssland 1989 utan att få en spänn för jobbet. :lol: Fast jag visste redan innan jag sa Ja att det inte skulle bli något. Det gick liksom inte att få ut pengar ur Ryssland på den tiden.....
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Tryck på knappar om ni inte redan har genomfört.
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Tiamat - Sumerian Cry hade en förstapress på 30.000 och sålde slut riktigt snabbt, den har fortsatt pressas sedan förstapressen tog slut av minst ett annat bolag.
Tiamat - The Astral Sleep, sålde vad jag vet mycket bra men har ingen aning om hur mycket. Mycket bra i 90-talsmått är MYCKET.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!

Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Tiamat gillar jag.
Skriv svar