basmartin skrev:Har fastnat lite för fri-improvisation. På min MySpace-sida har jag lagt upp två klipp, en som heter "Mad" och en som heter "Free impro"... De representera två olika typer av fri improvisation, en fritonal och en tonal.
Gitarrlåten var fantastiskt vacker!
Kändes som att det saknades en avslutning på den bara.
Håll ut sista tonen en heltakt...och sen repris på temat 2 vändor, med ett rit och ett slutackord som heter duga.
Där har du ´et!
Du tyckte att den var för kort?
Först och främst att jag saknade ett slut.
Men det gör absolut inget om den blir lite längre heller.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Geddy_Lee skrev:
Först och främst att jag saknade ett slut.
Men det gör absolut inget om den blir lite längre heller.
Den brukar vara längre när jag har spelat den live med band, då är arret lite annorlunda. Jag kan hålla med om att den borde ha slutat med ett ritardando, men jag är ganska kass på att spela gitarr, så jag var nöjd att jag satte den utan större felspelningar...
bassdude skrev:fusionsolot, basmartin... herrejisses vilket sväng!
Gör något mer av det!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Basspelet på Black Vortex är inte cool men jag skyller på att jag lärde mig låten allt eftersom vi spelade inte den vilket i efterhand är FEL. Odd Gargoyle och The Emetic är mer representativt...
Lineades in via en tråkig nybörjartransistor kombo och min Aria Pro 2 av okänd modell. Nästa gång ska jag micka upp min nya rigg!
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Tänkte posta denna som ref till sunn-riggens sound.. men den får hamna här..
Inspelat med en Zoom h4 liggandes i fönstret bakom trummorna...
Basriggen står på andra sidan rummet.. tyvärr..
Spelat genom 300T'n och en 410:a då den andra redan är såld..