jag blir så jävla less.

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Geddy_Lee skrev:Nee...sen kan du hämta de där jäkla panflöjtstunnelbaneindianerna och låsa in dem i bilen med mig,
så kommer jag att gnugga sönder handlederna med bältesspännena och ta livet av mig.
HAHAHAHAHA!!!!
Jag kan skicka med en polsk dragspelare som bara kan en melodi också om du vill. =)
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Hellish skrev:
Geddy_Lee skrev:Nee...sen kan du hämta de där jäkla panflöjtstunnelbaneindianerna och låsa in dem i bilen med mig,
så kommer jag att gnugga sönder handlederna med bältesspännena och ta livet av mig.
HAHAHAHAHA!!!!
Jag kan skicka med en polsk dragspelare som bara kan en melodi också om du vill. =)
Om du hittar en enarmad polsk dragspelare då förståss... :shock:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Geddy_Lee skrev:Om du hittar en enarmad polsk dragspelare då förståss... :shock:
Vi har en jänta här i stan som brukar bli satt att lira utanför ica centrum när farsan eller brorsan hennes (antar jag) inte kan. Hon kan jävlar i mig bara en melodisnutt. De gånger jag sett och hört henne de senaste två åren är det samma melodi som gäller.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

Hellish skrev:
TDHP skrev:Innan jag släpper detta ska jag bara inflika en liten sak.
Har nån försökt sjunga stämsång med någon som inte kan?
Det har jag...

Tack.
Jag har sjungit duett och stämsång med eilert pilarm. Tro om det kan vara ett tillräckligt svar...
Vi har haft eilert som förband.. :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Hellish skrev:
Geddy_Lee skrev:Om du hittar en enarmad polsk dragspelare då förståss... :shock:
Vi har en jänta här i stan som brukar bli satt att lira utanför ica centrum när farsan eller brorsan hennes (antar jag) inte kan. Hon kan jävlar i mig bara en melodisnutt. De gånger jag sett och hört henne de senaste två åren är det samma melodi som gäller.
Låter som snubben som spelar dragspel uytan för bolaget här i stan.
Han kan NÄSTAN en låt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Panflöjtstunnelbaneindianerna, eller som Marcus skulle skrivit,
pan flöjts tunnel bane indianerna :wink: , kan oxå en låt;
El Condor Pasa.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
prunier
Medlem+

Inlägg av prunier »

Här får ni läsa lite norska :D

Polischefen i Tromsö (min hemstad i Norge) har beslutat att förbjuda dragspelmusik i centrum.
”Jag har själv lyssnad till detta och jag måste säga att den musikaliska nivån är mycket låg”

http://www.nordlys.no/nyheter/article3260263.ece
mvh Prunier
som slappar i soffan med vita damen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:
blackparkas skrev:Sen undrar jag verkligen Macahan varför man inte kan få säga att något är skit om man tycker det?
Jag har ju sagt varför jag tycker det är skit, och jag har sagt att JAG TYCKER det är skit. Varför får man inet tycka det? VAH? VAH? ;)
Eller får man tycka det men inte skriva det!?
Hur kan du ta det så personligt om jag gnäller på en grupp som har blivit så sanslöst stora i Sverige så att man är uppfattas som dum i huvudet om man inte tycker det är bra?

Jag hajjar inte....!
Därför att jag inte sagt något om att någon är dum i huvudet för att dom tycker så..
men det är för mig som lyssnat på kent då deras 3 första skivor kom en sån klassisk kommentar från de som inte egentligen gett det en chans samt vill gå "emot strömmen" bara för att dom vill.

Men kom igen lixom om du skulle posta 5 band som du lyssnar på skulle jag säkert kunna säga att 2-3 stycken av dom är skit om för att jag tycker det, endast för att det verkligen inte är min bag.

men det är väl inte det som det handlar om. Jag tycker inte om kents attityd, jag tycker heller inte om det som dom gjort sedan isola för maken till intetsägande musik (med tanke på vad de gjort innan) finns inte. Men samtidigt så är det en bigger picture runt det här. Man får säga att man tycker det är skit om man tycker det, men samtidigt är det en jäkla skillnad att säga att något är skit och att basha.

du drar för stora växlar barkas..

Att man inte får kritisera någon för att de blivit sanslöst stora, mainstream och överskattade är inte sant. man får göra det om man vill, men då är det snarare det man stör sig på än musiken.

Jag bashar inte bara för att gå mot strömmen.
Jag tycker skiten är dålig, ok?
Men ok, jag ska la**a hem några tidiga Kent-alster och se om det är något bättre, har haft skivan före Isola på datorn för länge sedan men tog bort den illa kvickt.

Varför ska jag posta 5 band för att du ska kunna dissa 3 av dem? Ska du ge igen för att jag "bashat" ditt favvoband? :D
Det där är ju bara löjligt...

Jag trodde att de flesta hade hängt med här i svängarna när det gäller just "dum i huvudet"-frasen, det är inte allvarligt menat och jag härmar allas våran bashermaster Johannes när jag använder den.
Man kan se det som ett skämt, eftersom det är tillåtet att skämta om allt...

TILLÄGG:
Du säger att JAG drar på för stora växlar? Skumt. Tycker ju precis tvärtom.
Ska jag skriva recension om varje spår sedan från de 3 första Kentskivorna och berätta vad det är jag tycker är tråkigt, dåligt, skit?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

macahan skrev:mm.. för mig är tillexempel basisten i foo fighters en sån kille som inte borde få ha varit med efter en audition.. om man får tycka så.. Det han mestadels har gjort tidigare har minsann inte varit att lyfta fram "låten" ..
blir en sen respons på inlägget, är nyreggad. tjena förresten! :D
dave o de andra i bandet verkar iaf vara jävligt nöjda med han, har läst intervjuer o sånt där de kallar han deras "hemliga vapen" etc.
fast jag kan fan inte uttala mig om hans spelsätt, lyssnade på foo fighters skit mycket förut men kommer inte ihåg hur han låter. han lirar ju jävligt laidback iaf. jag har aldrig stört mig på basen. tycker det har passat :)
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Parkas, det här blev ju bara fel, det är ingen idé att försöka krångla sig ur det jag sagt osv.

Men vad jag menar är att vi kommer från olika genres och så enkelt är det. Men jag tänkte då inte skriva ner något om det du lyssnar på.

:hug:

edit: jag skulle bara poängtera en sak om inte jag redan skrivit det. Kent är inte mitt favoritband.

jockeseil skrev:
macahan skrev:mm.. för mig är tillexempel basisten i foo fighters en sån kille som inte borde få ha varit med efter en audition.. om man får tycka så.. Det han mestadels har gjort tidigare har minsann inte varit att lyfta fram "låten" ..
dave o de andra i bandet verkar iaf vara jävligt nöjda med han, har läst intervjuer o sånt där de kallar han deras "hemliga vapen" etc.
fast jag kan fan inte uttala mig om hans spelsätt, lyssnade på foo fighters skit mycket förut men kommer inte ihåg hur han låter. han lirar ju jävligt laidback iaf. jag har aldrig stört mig på basen. tycker det har passat :)

Tjena!

jo, så kan det vara att DOM är nöjda, men för mig är albumet med pistolen (när dave spelade alla instrument) foo fighters sound och till viss del colour and the shape, sen ballar det ur..det är nästan samma sound som dom faktiskt återgått till nu på senaste albumet. laidback förresten, borde inte det mer eller mindre betyda att man inte tar för mycket plats? Den grabben är ju och spelar överallt.. men även han lyckas med några gyllene insatser.. annars hade han ju inte varit kvar.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:Parkas, det här blev ju bara fel, det är ingen idé att försöka krångla sig ur det jag sagt osv.

Men vad jag menar är att vi kommer från olika genres och så enkelt är det. Men jag tänkte då inte skriva ner något om det du lyssnar på.

edit: jag skulle bara poängtera en sak om inte jag redan skrivit det. Kent är inte mitt favoritband.

Ok, Peace bro!

Jag gav faktiskt de 3 första skivorna en snabbchans igår, men jösses. Jag tycker verkligen inte om det nu heller - liksom jag inte gjorde när skivorna kom.
Polarns bror spelade gitarr i Kent fram till i fjol eller nå´t, minns inte när han slutade (Harri Mänty har jag för mig han heter), min polare ringde och hörde om jag vill haka på på Kent-konsert i gävle och knalla backstage, men jag tackade nej... SÅ illa tycker jag det är....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

hehehe.. min fru är inget kent-fan heller så den här diskussionen kommer upp otroligt ofta, och speciellt i anslutning till bollnäs. Det verkar som om U2 är ruggigt stora i bollnäs och att kent inte får plats om man säger så. Vad som är kul med det är att där jag kommer ifrån får inte U2 plats... Intressant är det iallafall att u2 och kent inte verkar få plats på samma ställe.. fast det inte är samma sorts musik.

"förstår" man inte vad det är som är så bra med tidiga kent att man kan bortse från sång så är det inte det som finns i kents musik man letar efter i musik..

ja.. det var ju en bra förklaring.. :D

Samtidigt, kan man inte se förbi jock bergs sång så måste verkligen kent vara skitjobbiga att lyssna på... och det är väl en stor del av problemet + att deras senare skivor är bland det mest slätstrukna som kommit från detta lands musikskapare genom alla tider.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Angående panflöjtstunnelbaneindianerna så är deras intåg i Uppsala ett av de första vårtecknen, tillsammans med den invaderande hjorden av alkade ryska dragspelare med spritpennetextade tiggarskyltar.

Tidigare så var indianerna något man bara kunde ignorera, eftersom de var flera stycken som var iförda korrekt kulturkitchiga inkakläder, men nu för tiden kan jag bli stående läääänge utan att kunna sluta fnittra...det är en ensam snubbe, iförd en Buttericks-indianhövdingkostym...varför hajjar han inte att det är fel slags indian för El Condor Pasa på pangiga?
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Taurus skrev:...det är en ensam snubbe, iförd en Buttericks-indianhövdingkostym...varför hajjar han inte att det är fel slags indian för El Condor Pasa på pangiga?
Haha!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag gillar inte soundet på kents skivor.
Speciellt inte de tidiga. Några låtar av de jag hörde igår lät basen.... brutalt illa t.ex....
På senare år så är det väl för fint och fjantigt istället...

Och..... Kent får visst plats här uppe, det är alldeles för många som gillar Kent... däremot kan förstår jag inte att du fått för diga tt U2 är så stora här?
Tror att de snarare är ungefär lika stora som de brukar var, om inte lite mindre... Men vad vet jag, jag är knappast sådan som umgås med stans alla musiktyckare... :D

jockeseil
Medlem

Inlägg av jockeseil »

macahan skrev:Parkas, det här blev ju bara fel, det är ingen idé att försöka krångla sig ur det jag sagt osv.

jockeseil skrev:

Tjena!

jo, så kan det vara att DOM är nöjda, men för mig är albumet med pistolen (när dave spelade alla instrument) foo fighters sound och till viss del colour and the shape, sen ballar det ur..det är nästan samma sound som dom faktiskt återgått till nu på senaste albumet. laidback förresten, borde inte det mer eller mindre betyda att man inte tar för mycket plats? Den grabben är ju och spelar överallt.. men även han lyckas med några gyllene insatser.. annars hade han ju inte varit kvar.

håller med om skivorna! :D första skivan tycker jag också är helt klart bäst!, de andra skivorna är inga höjdare direkt. vissa låtar är ju skitbra, men skivmässigt så är det bara den första skivan som håller. colour and the shape är också, men inte som första. fast dom är fan så mkt bättre live nu än vad dom varit! fyfan vad bra dom är live, då är låtar alla låtar bra. sånt jävla röj, iaf från dave. var o såg dom på hovet -06 :D
jag har inte tyckt att han spelar för mkt. inte så att jag tänkt på det iaf, fast nu var det jävligt länge sen jag lyssnade. Kan mkt väl vara så att jag tkr att han spelar för mkt på vissa låtar jag också ;)
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Jag hade gett honom en rask backhand med den breda sidan av min 4strängade paddel.

Det enda som kommer emellan min bas och min stärkare.. e min kabel

Sensmoral: The ofender gets a taste of the fender
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Skriv svar