Rom i maj med 3 ungar?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Re: Rom i maj med 3 ungar?

Inlägg av AlbinH »

Uteäta inbillar jag mig att man med fördel gör i stadsdelarna Trastevere och nu på senare tid Testaccio. Googla!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev:
Svensson skrev:Du ska inte köpa biljetterna på Coloseum, det brukar vara rejält långa köer. Du ska gå över vägen ett par hundra meter därifrån, det är ett område med gamla efterlämningar och ruiner, minns inte vad det heter. Där brukar det vara noll kö och man köper samma biljetter där, både till detta område och till Coloseum. Rom är trevligt att bara vara i, rätt korta avstånd mellan de "självklara" sevärdheterna.

..och det är kul med ungar i stora städer, bara man tar det i deras takt och inte bokar upp för mycket varje dag...

BING!

Precis sådant där tips man vill ha!!
Första gången jag skulle till London fick jag tipset att jag skulle köpa biljett till planetariet i samma byggnad så kom man direkt in till Madame Tussauds därifrån!

Tackarrr Svensson!
Vad kostar det egentligen att gå in på Colosseum?

Upplever att OFTAST är våra ungar väldigt lätta att ha med när det gäller liknande saker, de tycker det är spännande.
Lilljäntan har iofs bara varit på Legoland och i Köpenhamn när hon var 1 år eller vad det var så vi får se, nu är hon 3 men hon är snällare än bröderna så det ska nog gå bra, inte lika intresserad av saker som brorsorna iofs, annat än sånt som är råsa och mamma och pappa....
Minns tyvärr inte vad Colosseum kostade.

Vi löste biljetter på en sån där öppen hop on/hop off-sightseeing buss, tycker de är rätt bra faktiskt, speciellt om man har kids med trötta fötter och man får ju se hela stan. Hållplatserna för de bussarna vid Colosseum vill jag minnas ligger ungefär där man köper biljetterna (som jag nämnde tidigare). Jag har varit på Colosseum två gånger, ett imponerande ställe och maj är nog en perfekt månad överhuvudtaget att vara i Rom, det blir så jäkla varmt mitt i sommaren...
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Svensson skrev:Du ska inte köpa biljetterna på Coloseum, det brukar vara rejält långa köer. Du ska gå över vägen ett par hundra meter därifrån, det är ett område med gamla efterlämningar och ruiner, minns inte vad det heter. Där brukar det vara noll kö och man köper samma biljetter där, både till detta område och till Coloseum. Rom är trevligt att bara vara i, rätt korta avstånd mellan de "självklara" sevärdheterna.

..och det är kul med ungar i stora städer, bara man tar det i deras takt och inte bokar upp för mycket varje dag...
Forum Romanum/Foro Romano.
Användarvisningsbild
spinaeus
Medlem

Inlägg av spinaeus »

Den där boken. Alla tiders Rom på artos förlag (artos.se) är med på rean (deras på webben alltså) nu för 69 pix! KÖÖÖÖP!
1991 fretless EBMM Stingray, sunburst
1994 EBMM Stingray, natural velvet
GK MBS-III
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

spinaeus skrev:Den där boken. Alla tiders Rom på artos förlag (artos.se) är med på rean (deras på webben alltså) nu för 69 pix! KÖÖÖÖP!
INSTÄMMER!!

:tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar