Mvh Johan
Jo, den röda grejen är kondensatorn för din nuvarande tonkontroll. Den ryker.Nordrack skrev:Så den röda grejen i mitten tar jag bort? De svarta kablar som går till outputjacket sätter jag var?
Jag kanske ska låta nån annan göra detta
aldrig en dum idé!Musikanten skrev:Låt någon annan göra det om du är osäker.
Jo, det blir nog så.Musikanten skrev:Låt någon annan göra det om du är osäker.
'Det där var ju väldigt tydliga bilder. Tack! Men var fäster jag output jackets trådar?Musikanten skrev:Det blir nog bra.
Det är tydligen viktigt att tonestylern blir inkopplad före volympoten, alltså där mick-signalen går in på poten.
Jag blev lite överraskad när jag läste det.
Trodde faktiskt att den funkade optimalt om man kopplade den direkt på outputjacket.
Läs instruktionerna här (finns även en PDF med bilder).
http://www.buzzardsbass.com/electronics ... tyler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.buzzardsbass.com/electronics ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Du tänker ändå göra det själv?Nordrack skrev: 'Det där var ju väldigt tydliga bilder. Tack! Men var fäster jag output jackets trådar?
Man tackar och bockar. Jag vet inte än om jag vågar dockMusikanten skrev:Du tänker ändå göra det själv?Nordrack skrev: 'Det där var ju väldigt tydliga bilder. Tack! Men var fäster jag output jackets trådar?
- Demontera tonpoten inklusive den röda kondensatorn.
- Montera tonestylern där istället.
- Röd tråd från tonestyler till input på volympoten (där finns även signaltråd från micken).
- Transparent tråd till jord. Även skärmen skall jordas.
- Jackets trådar är 2 st. (signaltråd från volympoten och jordtråd).
Kanske du får fixa till sladdarna så dom räcker. Svårt för mej att bedöma.
Jag laddar upp en bild hur det skall kopplas:
Nej, det är bäst att låta bli. Gör du fel kommer basen aldrig att fungera mer. Det här är komplicerade grejor, och det brinner lätt upp sladdar och annat.Nordrack skrev:
Man tackar och bockar. Jag vet inte än om jag vågar dock