Ett uttalande från nämde Guy Pratt mycket trevlig och mycket anlitad basproffs:" A bassguitar have four strings, there are those who have five or even six strings.... but those are only silly!"( ursäkta ev.stavfel)

Du har för få personliga problem, det är därför du har tid och ork att fundera på sånt här. Skaffa egna problem så kommer du aldrig mer tänka på sånt härelmelino skrev:Nu ska jag som gammal Pink Floyddiggare vara gnällig......jag var och tittade på det fantastiska tributebandet P-Floyd på Cirkus i Stockholm, har sett dom förr och gillar dom skarpt! Konserten var i stort sett perfekt, kanonljud och snyggt ljus..... men bassisten spelade på en 6 strängad Warwick.... Dessutom spelade han väldigt mycket.....I Pink Floyd spelar inte basisten mycket oavsett om det är Roger Waters eller Guy Pratt som är en favoritbassist som verkligen kan spela över om han vill! Varför måste en del bassister spela över och dessutom ha en skog av pedaler när man spelar i ett tributeband där basen normalt enbart står för tungt rytmiskt komp....?????? Kanske för att mr Waters var begränsad som bassist men ett geni på låtskrivande och feeling i låtarna! Jättetrevligt för mej som bassist att höra killens skills...... men fan så trist för låtarna! Gud vad tråkig jag låter men sååå tråkigt för helheten!Obs har ingeting emot Warwick förutom dom feta halsarna men basar med 6 strängar....trodde det var gitarrer som hade det! Jaja spy på mej!
Ett uttalande från nämde Guy Pratt mycket trevlig och mycket anlitad basproffs:" A bassguitar have four strings, there are those who have five or even six strings.... but those are only silly!"( ursäkta ev.stavfel)