Blir anings irriterad och tänkte höra om fler råkat ut för samma grej. Beställde lite musikprylar på Thomann inklusive en ny bas. Allt skickas och när det slutligen når dörren och man öppnar lådan, tro fan att dom skickat fel bas. Ok, in på sidan och fyll i skicka-tillbaks-formuläret. Får efter ett tag mail om att dom vill ha massa foto och annat på det som ska returneras för att enklare förstå vad som ska åtgärdas. Allvarligt? Brukar det vara så omständigt. Dom har ju gjort fel och skickat fel grejer. Orka hålla på med sånt och dessutom jobba hemifrån för att vänta på fraktfirma att först hämta och sen lämna paket. Vad är det dom inte förstår som hjälper med bilder? Dom har ju gjort fel och skickat fel. Det är väl bara för dem att ta emot paketet och skicka rätt grej tillbaks. Grymt irriterad så det kanske finns en logisk förklaring men jag ser det inte just nu. Har köpt mycket online och aldrig vart med om något såhär omständigt.
Warwick, BC Rich, Ibanez, Rama Space Invader LED P-bas, Fender Orange
JAM, T-Rex, MXR, EHX, Digitech, Voodoo Lab
Bävar för en felleverans, men har bara beställt mindre saker därifrån, den enda missen var fel speakon, orkade inre ens skicka tillbaks den så den funkade men var av fel längd. Det låter trassligt att de har samma procedur som om varan är transportskadad. I ditt fall fel bas är väl uppenbart enkelt utan fotografier.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Det verkar ju inte vara relevant med foton när de helt enkelt har skickat fel modell. Det är säkert nåt standardformulär. Om det är någon skada på en vara kan det säkert vara bra med bilder.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Jag returnerade ett rackcase en gång, otroligt smidigt. Dom har en kundtjänst (svensk) som är helt gudomligt bra att ha att göra med. Sen ska man ju gynna sina lokala nasare i mesta möjliga mån, men ibland så skiljer det helt enkelt för mycket i cash..
Handen på hjärtat, hur jobbigt är det egentligen att ta ett kort och maila det med mobilen?
Klantigt av dom att skicka fel dock, men nån slags kompensation för tiden att vänta in hämtning osv kan du säkert prata dig till om du är trevlig med dom. Har handlat flera gånger med lyckat resultat från Thomann, dock bara sånt som den lokala handlaren antingen inte kunde få fram eller ville ha markant mycket mer betalt för.
BB3000S skrev:Handen på hjärtat, hur jobbigt är det egentligen att ta ett kort och maila det med mobilen?
Klantigt av dom att skicka fel dock, men nån slags kompensation för tiden att vänta in hämtning osv kan du säkert prata dig till om du är trevlig med dom. Har handlat flera gånger med lyckat resultat från Thomann, dock bara sånt som den lokala handlaren antingen inte kunde få fram eller ville ha markant mycket mer betalt för.
Själva fotot i sig är inte svårt att fixa men jag tycker det är märkligt att svaret jag fick när jag mailat dem och sagt att dom skickat fel bas (en bandlös istället för bandad) blir att dom behöver bilder för att förstå problemet. Tyckte det kändes ganska solklart, men men shit happens tydligen. Kändes tröttsamt i stridens hetta att behöva hålla sig hemma för att skicka tillbaks sändningen och sen ta emot nästa när budet nu kommer.
Hellish skrev:Maila den svenska kundtjänsten så får du en returblankett på en gång.
Jodå det är dem jag pratat med och det var därifrån kravet på bilder kom med. Får helt enkelt hoppas att rätt bas kommer nu i veckan istället. Dom ville inte ge någon returblankett utan bilder nämligen. får hoppas att det blir bättre i fortsättningen
Inte där jag bor. Paketen från Thomann är för stora så det är posten företagspaket som tar hand om dom med utökning etc och då hamnar dom på en terminal långt från där man bor så man inte kan hämta det. har inte någon bil heller för den delen så det blir lite problem.
Inte där jag bor. Paketen från Thomann är för stora så det är posten företagspaket som tar hand om dom med utökning etc och då hamnar dom på en terminal långt från där man bor så man inte kan hämta det. har inte någon bil heller för den delen så det blir lite problem.
Har returnerat till Thomann en gång. Fick hem en pedal som inte fungerade.
Efter kort mejlkonversation med svensk support var det bara att fylla i returformuläret som följer med och skicka tillbaks detta tillsammans med pedalen. En vecka senare fick jag en ny pedal. Fick t om tillbaks pengarna för portot.
Har en bekant som är en jävel på att snacka. Han har jobbat som militär i Afganistan som nå sorts medlare.
Han fick en kontrabas som råkat ut för rejäl fraktskada, ringde upp å fick Thomann att gå med på att betala fakturan på reperationen om han lämnade in den till lokala mekaren:P