Chapman stick

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem

Chapman stick

Inlägg av Viktor »

jag har spanat på en chapman stick som finns på vend. Jag har mailat säljaren. Jag är väldigt sugen. 10-strängad. 7500:- är ett billigt pris? Jag är dock ganska säker att jag kommer att öva på den i en vecka och sedan tröttna men jag vill ändå prova. Vad tror ni? Skall jag? Klart jag skall! Eller? Fan! Är det någon som vet någon grym youtube-video med inspirerande stick-musik som man kan glo på?
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Re: Chapman stick

Inlägg av Nick »

Var bor du? Om du bor i närheten av Sthlm kan du säkert få prova Hellmans stick innan du köper en egen.
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Har en bandkamrat i Umeå som har en chapman stick som du säkert skulle kunna få klämma på om du bor i de trakterna.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Tjenare! Var bor du?

Allt beror på skick, ålder etc..... 7.500 spänn är över lag billigt för en Stick om den är i bra spelbart skick. Brukar börja på 10 och uppåt. Om den är defekt och måste över till Stick Enterprises för reparation så kan det bli dyrt så jag tycker att man ska kolla in instrumentet ordentligt innan man slår till. Men det är ganska ovanligt med dåliga Stick:ar. Har under dom år som jag hållit på enbart stött på en enda som faktiskt varit i så pass dåligt skick att jag själv INTE skulle köpt den om priset var rätt.
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem

Inlägg av Viktor »

Jag bor i Malmö men har backat ur köpet i avvaktan på om jag skall flytta till en annan lägenhet och kommer få dubbla hyror. Men sugen är jag. Jag kommer förmodligen höra av mig till säljaren igen om någon månad om den finns kvar.
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Med tanke på priset och att det står Stickbas så undrar jag om det inte är min/din Jannes? den gick väl för runt 6 på auktion för nåt år sen? Be om foton så kan jag känna igen den isåfall..
Användarvisningsbild
Viktor
Medlem

Inlägg av Viktor »

Bild
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Nope. inte min..dessutom en gammal en...med strängarna fästade direkt i kroppen..
Daions, Arias, Hammonds, Massor.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Inte ens en StickBass. Gammal Stick från 80-talet ser det ut som. Dom kan vara helballa och låter som en klassisk Stick ska göra. Men jag föredrar en modern alla dagar i veckan om jag får välja. Fast då blir det ju betydligt dyrare samtidigt.
Skriv svar