Hur bra är eg. Ola?? Jämför med t ex ch-2.mikkejohansson skrev:Tillagd! Jag har uppgraderat till tre stycken Strymon på bordet. Världens bästa pedaler.
Strymon Flint-klubben
- kmo
- Medlem++
Re: Strymon Flint-klubben
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- strummer
- VIP medlem
Hur funkar Polytune mini till bas egentligen?mikkejohansson skrev:Tillagd! Jag har uppgraderat till tre stycken Strymon på bordet. Världens bästa pedaler.
Kompressor, det är livet!
- strummer
- VIP medlem
Den är sjukt bra, speciellt att du kan välja typ traditonell chorus och studio-chorus.kmo skrev:Hur bra är eg. Ola?? Jämför med t ex ch-2.mikkejohansson skrev:Tillagd! Jag har uppgraderat till tre stycken Strymon på bordet. Världens bästa pedaler.
- mikkejohansson
- Medlem++
Håller med här. Jag kör den dock mest på vibratoläget, dels för rent vibrato men även mixat med ren signal för ett lite mer "naturligt" chorus.strummer skrev:Den är sjukt bra, speciellt att du kan välja typ traditonell chorus och studio-chorus.kmo skrev:Hur bra är eg. Ola?? Jämför med t ex ch-2.mikkejohansson skrev:Tillagd! Jag har uppgraderat till tre stycken Strymon på bordet. Världens bästa pedaler.
Fender - Pedaler - GK - TKS
- bassgroover
- Medlem+
Grymmt nöjd med min Strymon Flint som fick ersätta Fulltone Supa-Trem 2.
Men är också sugen på Lex.
Ingen här som har provat eller har nåt att säga om den tillsamman med bas?
Men är också sugen på Lex.
Ingen här som har provat eller har nåt att säga om den tillsamman med bas?
P64 J68 mm
- brempa
- Medlem+
Låter som att man skulle vilja höra hur det kan låta. Ljudklipp någon?
Precision Fernandes Burny Olds (B/RW) | Aguilar Tonehammer 500 | Octaray | Bass RC Booster | TKS S112 | Buescher Soprano Saxophone 1927 | Keiwerth Alto Saxophone 193X | Conn Tenor Saxophone 198X | Martin Baritone Saxophone 1962
- strummer
- VIP medlem
Finns svinbra demos på youtube:)brempa skrev:Låter som att man skulle vilja höra hur det kan låta. Ljudklipp någon?
- 41HZ
- Medlem+
Jaha, här är ju jag också med sedan en tid tillbaka haha
Började med en El' Capistan som micke tjatade om. Skaffade en o trodde jag var nöjd där, men så började jag ligga vaken om nätterna och drömma om en Flint. Tog bara några veckor så hade man köpt den också. Snuskigt nöjd är jag dock, använder expr-pedal till att styra hastigheten på tremolot.
Om jag ska säga något negativt om den...så skulle det vara att inte lampan blinkar till tremolot som den tex gör på El'Capistan.
Annars bara nöjd!
Började med en El' Capistan som micke tjatade om. Skaffade en o trodde jag var nöjd där, men så började jag ligga vaken om nätterna och drömma om en Flint. Tog bara några veckor så hade man köpt den också. Snuskigt nöjd är jag dock, använder expr-pedal till att styra hastigheten på tremolot.
Om jag ska säga något negativt om den...så skulle det vara att inte lampan blinkar till tremolot som den tex gör på El'Capistan.
Annars bara nöjd!
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412