Hallååå Norrland! Hjääälp!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Hallååå Norrland! Hjääälp!

Inlägg av AlbinH »

PrataBas-kollektivet är en fantastisk samling människor och jag sätter min lit till er! Vi har här en skånska som söker efter en Luletjej, åtminstone Luleå år 1999, och det behövs lokalhjälp från er däruppe! :vinkar:

Jag skrev om det här i PB Facebook-gruppen i eftermiddags men eftersom inte alla har Facebook vill jag gärna skriva här också.

Min arbetskamrat Katia från Dalby/Lund söker efter en gammal vän, Lena, som hon tappat kontakten med. Det finns ganska mycket att gå på. Namn, barns namn (dock finns där viss osäkerhet om "Mimmi") tidpunkt, plats och arbetsplats.

Nog sjutton skall det räcka för att de skall hitta varandra igen. Hjälp henne! Fråga runt efter Lena på Sunderbyns sjukhus 1999, kidsen bör vara typ 20+ år idag. Lena antagligen 40+. Luleå OHOJ!!! :louder:

Kontakt kan ske via facebook förstås eller via PM till mig här på PB.

:tummenupp:

Så här skrev min kompis på FB och som jag delade:

Katia Dahlberg:
Sommaren 1999 fick jag kontakt med en härlig tjej via en internetsida som hade ett forum där det diskuterades barn, familj och relationer. Vi var båda nyskillda och hade barn i samma ålder. Tjejen hette Lena, efternamn minns jag inte. Hon bodde i Luleå o hade två döttrar Moa och Mimmi. Hon jobbade på Sunderbyns Sjukhus. Jag, Amanda och Victor flög upp och hälsade på en helg. Vi hade det jätteroligt. Besökte utomhusbad, ett ställe som påminde om Exprimentariet i Köpenhamn och åt världens godaste taccopaj a la Lena;-)! Tyvärr dog hennes pappa precis när vi var där men hon var lika gästfri ändå och lätt oss stanna trots att jag tyckte vi skulle ta in på hotell. Vi hade kontakt ett bra tag efter via mail, hon träffade en man o blev sambo har för mig hon gifte sig o och jag träffade Micke. Tyvärr tappade vi kontakten, men det hade varit så roligt att hitta henne igen! Dela gärna detta bland era vänner! FB är ett fantastiskt redskap, kanske hittar jag henne igen!:-)
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Re: Hallååå Norrland! Hjääälp!

Inlägg av mikkejohansson »

Visst kan vi försöka hjälpa, men här är ett prim-exempel på när man kanske INTE ska använda "Norrland" svepande såhär.

Från t ex Sundsvall till Luleå är det c:a 55 mil.
Från Kiruna till Luleå c:a 30 mil.
Från Östersund till Luleå i alla fall 70 mil.

Lite som att skriva; "Stockholmare! Hjälp mig hitta en person i Göteborg".

Med det sagt - ska kolla med folk jag känner på Sunderbyn. :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

mikkejohansson skrev:Visst kan vi försöka hjälpa, men här är ett prim-exempel på när man kanske INTE ska använda "Norrland" svepande såhär.

Från t ex Sundsvall till Luleå är det c:a 55 mil.
Från Kiruna till Luleå c:a 30 mil.
Från Östersund till Luleå i alla fall 70 mil.

Lite som att skriva; "Stockholmare! Hjälp mig hitta en person i Göteborg".

Med det sagt - ska kolla med folk jag känner på Sunderbyn. :)
TACK! Jättetack för ditt engagemang!!

Kontakten dem emellan bröts kanske 2001-2002 eller så. "Lena" kan idag bo i Bollnäs eller Åsele - eller i Helsingborg.,.. :oops:

Vi hoppas nog mest på att någon skall känna igen en gammal kompis och kanske veta var hon bor idag.

Du menar alltså att Norrland är större än Skåne :?: :?: :?:

:D :D :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Skrev i FB-gruppen nu. Kolla där!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar