Hörselskydd: Bellman vs. Earsafety?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Rama
Medlem

Hörselskydd: Bellman vs. Earsafety?

Inlägg av Rama »

Kikar på gjutna hörselskydd och insåg att utbudet var ganska stort. Bellman & Symfons gjutna proppar är ju beprövade och många gillar dem. Dessa kan ju fås med tillhörande headset för medhörning etc. Dock är det specialmått på lurarna så vanliga in-ear-lurar passar inte om man vill byta modell på själva luren. Så jag letade lite till.

Hittade ett par gjutna proppar på Earsafety's hemsida som man tydligen kan gjuta hos vissa audionomer. Dessa heter Earsafety 2-1 (?) och kan tydligen fås med filter och att "vanliga" standard in-ear-lurar kan kopplas in, vilket jag ser som en fördel så man kan välja kvalité på ljudet själv.

Använder någon här denna variant från Earsafety? Jag ska gjuta proppar men vet inte om man ska köra beprövade Bellman eller testa något nytt.

Någon som testat?
Warwick, BC Rich, Ibanez, Rama Space Invader LED P-bas, Fender
Orange
JAM, T-Rex, MXR, EHX, Digitech, Voodoo Lab
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Re: Hörselskydd: Bellman vs. Earsafety?

Inlägg av bjelkeman »

Bellman proppar är bra. Deras in-ear-lurar är jag inte så impad av dock. Tycker det är rätt veka lurar.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Rama
Medlem

Inlägg av Rama »

bjelkeman skrev:Bellman proppar är bra. Deras in-ear-lurar är jag inte så impad av dock. Tycker det är rätt veka lurar.
Ja det är vad jag hört med. En i bandet kör med dem och tycker propparna är kanon men har redan fått byta lurarna en gång. Får hoppas att någon här har testat Earsafety-varianten och kan berätta om hur dom är.
Orange
fisk
Medlem+

Inlägg av fisk »

Jag håller med om ovanstående; Bellman-skydden är supergrymma, haft mina länge och använt dom mycket, använder dom dagligen på jobbet också.

Är dock inte supernöjd med lurarna, är också inne på mitt andra par, dom första pajjade rätt snabbt.
Lite ändrad design på det nya paret jag fick och dessa känns lite stadigare :)
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Bellmans lurar låter inte så bra heller tycker jag, dålig bas.
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
swahili
Medlem

Inlägg av swahili »

Som hörlurar är de ju inget att hänga i granen, men som hörselskydd så finns det absolut inget negativt att säga, trodde inte de fungerade förens det blev hög volym, då märkte man vilken skillnad de var.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Jag gick till Hörseltekniska laboratoriet här i Stockholm för över 20 år sedan. Dom var först med att gjuta skydd och dom har jag fortfarande kvar. Används flitigt.

http://www.horseltekniska.se/

Kostade då 2.500 kronor inklusive filter. Utslaget på 20 år blir det 125 kronor per år. En av dom bästa investeringarna jag gjort någonsin. Dom funkar fortfarande kanon men vänster skydd har börjat glappa lite grand. Troligtvis för att hörselgången förändrats i storlek. Men pluggarna är det inga som helst fel på och jag har lyckats med att inte slarva bort dom. Men nu börjar det bli dags att faktiskt gå tillbaka och gjutna nya proppar. Och jag tänker definitivt vända mig till Hörseltekniska.....

TROR att dom även sysslar med lurar men vet inte hur bra dom är tyvärr. Men hörselskydd? 10 av 10 möjliga!!
Användarvisningsbild
Rama
Medlem

Inlägg av Rama »

Jan Hellman skrev:Jag gick till Hörseltekniska laboratoriet här i Stockholm för över 20 år sedan. Dom var först med att gjuta skydd och dom har jag fortfarande kvar. Används flitigt.
Över 20 år och funkar än är ett rätt bra betyg må jag säga. :tummenupp:
Orange
Skriv svar