MC-tråden!
-
- VIP medlem
Re: MC-tråden!
Bra stuk de kunde jag inte se bra betyg Tolle gaffelkrona? Byta mot en bra bas (vinkar) nä jag förstod det (ledsen)+ på den extremt fina vyen
Kitte lölig avatar smekis då man var tönåring Pss Christer heter jag
Kitte lölig avatar smekis då man var tönåring Pss Christer heter jag
-
- Medlem
- Jan Hellman
- VIP medlem
- bas putte
- Medlem+
Re: Sv: MC-tråden!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
- bas putte
- Medlem+
En bild på min moto guzzi le mans 1000 1987 ända orginal är fälgarna resten är lite modifierad. ..
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
- TDHP
- Forumvärd
Ball!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Man börjar ju bli lite sugen på att få ut prylarna nu! 

TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Så här såg man ut i början av 90-talet när man åkte Traja!
Notera att det fortfarande är samma väska!

Notera att det fortfarande är samma väska!

TDHP

TDHP
- FreCKo
- Medlem++
Enkel fråga - Om man har 0 % möjlighet att övningsköra privat för MC, vad tror ni att MC-lappen kommer kosta, ungefär? Det är ju ungefär samma fasta kostnader som att ta vanligt körkort (5000ish), men hur många lektioner osv? Hur gjorde ni gamla rävar?
- bas putte
- Medlem+
Vackert
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
Fråga fler om att få övningsköra privatFreCKo skrev:Enkel fråga - Om man har 0 % möjlighet att övningsköra privat för MC, vad tror ni att MC-lappen kommer kosta, ungefär? Det är ju ungefär samma fasta kostnader som att ta vanligt körkort (5000ish), men hur många lektioner osv? Hur gjorde ni gamla rävar?

Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- FreCKo
- Medlem++
Får klappa snällt på TDHP då och se om jag får ingå i hans MC-gängventus skrev:Fråga fler om att få övningsköra privatFreCKo skrev:Enkel fråga - Om man har 0 % möjlighet att övningsköra privat för MC, vad tror ni att MC-lappen kommer kosta, ungefär? Det är ju ungefär samma fasta kostnader som att ta vanligt körkort (5000ish), men hur många lektioner osv? Hur gjorde ni gamla rävar?(någon på forumet kanske ställer upp) det blir ju så klart billigast. Det plockar på när det gäller MC kort. Den där Risk 2an kostar bara 3000:- :-/ Jag vet inte vad en körlektion kostar men du ska nog ha en del om du ska klara av låg & högfartsbana.

- TDHP
- Forumvärd
Bodde du lite mer centralt och hade en hoj att övningsköra med så vore det inga problem!
TDHP

TDHP
- ventus
- Medlem+
- Kontakt:
FreCKo skrev:Får klappa snällt på TDHP då och se om jag får ingå i hans MC-gängventus skrev:Fråga fler om att få övningsköra privatFreCKo skrev:Enkel fråga - Om man har 0 % möjlighet att övningsköra privat för MC, vad tror ni att MC-lappen kommer kosta, ungefär? Det är ju ungefär samma fasta kostnader som att ta vanligt körkort (5000ish), men hur många lektioner osv? Hur gjorde ni gamla rävar?(någon på forumet kanske ställer upp) det blir ju så klart billigast. Det plockar på när det gäller MC kort. Den där Risk 2an kostar bara 3000:- :-/ Jag vet inte vad en körlektion kostar men du ska nog ha en del om du ska klara av låg & högfartsbana.
Kunde gissa på att det var dyrt, skaffade precis körtillstånd för vanligt körkort och då drog jag till med allt från A till Ö mer eller mindre, så jag har ändå 5 år på mig att ta MC-lappen.
Köp en ZR7a alt GSF600 eller Hornet, någon att öva med så har du lappen snart. Hojar jag nämner är billiga i inköp,försäkring osv... Körskolor använder sådana eller har använt och bytt upp till ER6N - Gladius...
Shit happens, mostly to me so don´t worry...
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag skulle, som andra sagt, rekommendera att köpa en hoj. Själv övningskörde jag på en Harley chopper från 1974 utan blinkers, bromsljus, hastighetsmätare och bildäck bak.FreCKo skrev:Enkel fråga - Om man har 0 % möjlighet att övningsköra privat för MC, vad tror ni att MC-lappen kommer kosta, ungefär? Det är ju ungefär samma fasta kostnader som att ta vanligt körkort (5000ish), men hur många lektioner osv? Hur gjorde ni gamla rävar?

Hojen kan du alltid sälja och skaffa den hoj du vill ha efter att du fixat kortet. Man brukar inte förlora så många kronor när man säljer en gammal hoj. En annan utgift som kan kännas lite i lädret är personlig utrustning. Hjälm, handskar, ställ, kängor. Finns beggade prylar även här men jag tycker nog att man ska tänka efter lite och skaffa vettiga prylar med en gång. Köp ingen skit. Det är denna utrustning som ska skydda dig om du flyger av hojen och den ska sitta optimalt och vara anpassad för den typen av körning du tänkt dig.
- Bazz
- Medlem
Bas stompare i
---Barrelhouse---
---Double Comfort---
---Barrelhouse---
---Double Comfort---
- Jan Hellman
- VIP medlem
För er hojåkare här på forumet....... Och framförallt ni som bor i krokarna runt Stockholm.
Jag (och sambon om hon hinner) kommer hålla ett föredrag om vår hojresa till Mongoliet 2012 under MC-mässan här i Stockholm nästa lördag den 17:e Maj.
https://www.facebook.com/events/756816990999710/
http://www.mcmassa.se
Klockan 15.00 inne i klubbhuset. Adressen är Skansbacken 4 nedanför Gullmarsplan söder om Södermalm. Kom gärna förbi om ni har intresse och tid. Föredraget är ca 45 minuter långt och vi svarar gärna på frågor. Det kommer visas bilder och vi ska försöka dela med oss av tips och tankar om långresor på hoj. Ni är välkomna att komma och lyssna.
//Jan
Jag (och sambon om hon hinner) kommer hålla ett föredrag om vår hojresa till Mongoliet 2012 under MC-mässan här i Stockholm nästa lördag den 17:e Maj.
https://www.facebook.com/events/756816990999710/
http://www.mcmassa.se
Klockan 15.00 inne i klubbhuset. Adressen är Skansbacken 4 nedanför Gullmarsplan söder om Södermalm. Kom gärna förbi om ni har intresse och tid. Föredraget är ca 45 minuter långt och vi svarar gärna på frågor. Det kommer visas bilder och vi ska försöka dela med oss av tips och tankar om långresor på hoj. Ni är välkomna att komma och lyssna.
//Jan
- Jan Hellman
- VIP medlem
http://www.blocket.se/stockholm/Harley_ ... ?ca=11&w=3
Det här är väl ungefär min favorithoj alla kategorier. Harley storsida. Jag har haft en. Även den en -47:a. Är det en hoj som jag skulle kunna tänka mig att skaffa igen så är det just en sådan här. Men pengarna saknas. Och garageplats. Vi får in min och sambons hojar med skohorn i det garage vi har nu. Men det är en OTROLIGT fin hoj!!
Det här är väl ungefär min favorithoj alla kategorier. Harley storsida. Jag har haft en. Även den en -47:a. Är det en hoj som jag skulle kunna tänka mig att skaffa igen så är det just en sådan här. Men pengarna saknas. Och garageplats. Vi får in min och sambons hojar med skohorn i det garage vi har nu. Men det är en OTROLIGT fin hoj!!
- TDHP
- Forumvärd
Riktigt ball!Jan Hellman skrev:http://www.blocket.se/stockholm/Harley_ ... ?ca=11&w=3
Själv har jag alltid gillat gamla pannor!

Fast frugans hoj är rätt ball också, lite lagom gammelstuk sådär!

TDHP

TDHP
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag har haft en -48 Panna också.TDHP skrev:Riktigt ball!Jan Hellman skrev:http://www.blocket.se/stockholm/Harley_ ... ?ca=11&w=3
Själv har jag alltid gillat gamla pannor!
Fast frugans hoj är rätt ball också, lite lagom gammelstuk sådär!

- Jan Hellman
- VIP medlem
Och din frugas hoj är OTROLIGT ball!! Helrätt!!
- Ente
- VIP medlem
- Jan Hellman
- VIP medlem
Ute och kör med hojen igen.
http://birkaadv.wordpress.com/2014/07/2 ... -murmansk/
Lämnade Stockholm i tisdags och kom fram till Murmansk igår. Kolla gärna bloggen och ni har tid och lust. Tanken är att ta oss runt Kolahalvön, Murmansk, Arkhangelsk etc och sedan till St Petersburg innan det är dags att ta sig hem tills den 12:e augusti. Kommer skriva blogginlägg när jag hinner men räknar med att vi inte kommer ha internet alltid ute på ryska landsbygden. Vi får väl se. Men hur som så är det kul att vara ute och köra igen. Tog oss fem dagar att köra 190 mil från Stockholm till Murmansk. Vägbyggen, regn och åska genom Sverige, Inga problem alls genom Finland, svinkallt i Norge och dåliga vägar men annars inga problem genom norra Ryssland till Murmansk. Nikel var intressant...... Perfekta semesterparadiset......
Tjo!//Jan
Lämnade Stockholm i tisdags och kom fram till Murmansk igår. Kolla gärna bloggen och ni har tid och lust. Tanken är att ta oss runt Kolahalvön, Murmansk, Arkhangelsk etc och sedan till St Petersburg innan det är dags att ta sig hem tills den 12:e augusti. Kommer skriva blogginlägg när jag hinner men räknar med att vi inte kommer ha internet alltid ute på ryska landsbygden. Vi får väl se. Men hur som så är det kul att vara ute och köra igen. Tog oss fem dagar att köra 190 mil från Stockholm till Murmansk. Vägbyggen, regn och åska genom Sverige, Inga problem alls genom Finland, svinkallt i Norge och dåliga vägar men annars inga problem genom norra Ryssland till Murmansk. Nikel var intressant...... Perfekta semesterparadiset......

Tjo!//Jan
- HellMek
- Medlem+
Häftigt, isbrytaren Lenin såg spännande ut!Jan Hellman skrev:Ute och kör med hojen igen.
Lämnade Stockholm i tisdags och kom fram till Murmansk igår. Kolla gärna bloggen och ni har tid och lust. Tanken är att ta oss runt Kolahalvön, Murmansk, Arkhangelsk etc och sedan till St Petersburg innan det är dags att ta sig hem tills den 12:e augusti. Kommer skriva blogginlägg när jag hinner men räknar med att vi inte kommer ha internet alltid ute på ryska landsbygden. Vi får väl se. Men hur som så är det kul att vara ute och köra igen. Tog oss fem dagar att köra 190 mil från Stockholm till Murmansk. Vägbyggen, regn och åska genom Sverige, Inga problem alls genom Finland, svinkallt i Norge och dåliga vägar men annars inga problem genom norra Ryssland till Murmansk. Nikel var intressant...... Perfekta semesterparadiset......![]()
Tjo!//Jan
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det var den, kan jag säga.....HellMek skrev:Häftigt, isbrytaren Lenin såg spännande ut!Jan Hellman skrev:Ute och kör med hojen igen.
Lämnade Stockholm i tisdags och kom fram till Murmansk igår. Kolla gärna bloggen och ni har tid och lust. Tanken är att ta oss runt Kolahalvön, Murmansk, Arkhangelsk etc och sedan till St Petersburg innan det är dags att ta sig hem tills den 12:e augusti. Kommer skriva blogginlägg när jag hinner men räknar med att vi inte kommer ha internet alltid ute på ryska landsbygden. Vi får väl se. Men hur som så är det kul att vara ute och köra igen. Tog oss fem dagar att köra 190 mil från Stockholm till Murmansk. Vägbyggen, regn och åska genom Sverige, Inga problem alls genom Finland, svinkallt i Norge och dåliga vägar men annars inga problem genom norra Ryssland till Murmansk. Nikel var intressant...... Perfekta semesterparadiset......![]()
Tjo!//Jan