Jag måste berätta hur illa det kan gå när man kommer i kontakt med oseriös säljare på vend.se den här veckan och kanske medlem här på pratabas.se
Jag blev intresserad av en annons där säljaren skulle sälja en Marshall vbc810. Priset var helt okej tyckte jag så jag kontaktade honom. Jag frågade om lådan fanns kvar, och det gjorde den. Jag berättade för honom att jag under en längre tid försökt få tag på en sådan låda men eftersom jag precis sett annonsen så bestämde jag mig för att snabbt få ut annonser på min vbc412 låda samt en Marshall 1540 låda. Det gick en dag och vips fick jag napp på en köpare som var intresserad av min vbc412. Dock bjöd han mig ett för dåligt bud över telefon så jag avböjde 3500kr. Jag sms:a säljaren av vbc810 och förklarade att jag fick för dåligt bud så jag kunde inte köpa den. Nu gick det ett par dagar tills det plingade till i min telefon. Han meddelade mig att jag kunde få köpa vbc810 för 4500kr. och jag sa att då kan jag kontakta han som var intresserad av min låda igen. Samtidigt gjorde jag klart för honom att jag måste få chansen att kontakta min köpare igen och att han inte får göra sig av med 810:an under helgen så jag inte säljer min låda i onödan samt att vi skulle hålla kontakten. Söndagen gick och på måndag fick jag besked att han kör ner några mil till mig för att titta och eventuellt köpa min låda. Jag kontaktar då min säljare av vbc810 att det troligen blir affär under dagen. en timme senare just när jag sålt min låda plingar det till i min telefon att jag nu inte länge har det pris han erbjudit mig utan nu hade han ett bättre bud från någon. Jag blev oerhört förbannad att jag just hade blivit av med min original baslåda till min vba400 topp helt i onödan bara för att folk inte har någon känsla för etik o moral. Jag förstår fullt o fast att man vill få så mycket som möjligt för det man säljer men i det här fallet var det han själv som kontaktade mig och gav mig ett bud. Jag skrev ett sms till honom där jag skrev att jag hoppas han tappar lådjäveln på tårna. Jag citerar hans svar till mig: Oj jag tappade visst lådan men som tur är har jag inga tår vilket jag blev riktigt glad över så jag tänker ta mina nu 7000kr. som jag fick för lådan för att skaffa tåproteser. Jag kontrade med att att hänga ut honom här på pratabas så ingen annan råkar ut för honom. Annonsen finns på vend.se under elbasar.
skitstövel på vend.se
- norton
- Medlem+
Re: skitstövel på vend.se
Suuurt.....Han skriver att lådan är på 1000 watt oxå, vad jag vet så är det 640 w på en sådan
iaf på den jag hade, det kanske inte är en vbc
iaf på den jag hade, det kanske inte är en vbc
7ender JV P 82 Andberg Califååårnia
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
-
- Medlem
Det är bara att hoppas att han som köpte den inte upptäcker något spräckt element eller att lådan är stöldgods. hoppas han tog kvitto. Jag han ligger verkligen på minus i mina ögon
- Hatt_Johan
- Medlem+
Surt
. Är något sagt är det ju det som gäller!

Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
-
- Medlem+
Klart synd om dig. Själv skulle jag aldrig våga att göra en affär på det sättet.
-
- Medlem
Ja, jag håller med dig jag fick mig en läxa. Men när det är han själv som kontaktar mig och kommer med budet så tror man väl att det finns lite moral.
-
- Medlem+
Såklart, men nu vet du bättre 
Bygg upp en buffert med cash så kan du slå till pang på nästa gång.

Bygg upp en buffert med cash så kan du slå till pang på nästa gång.