köpa kläder online?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

knedy skrev:Jävla posten tror att dom kan ta nästan 500spänn för mitt paket med skjortor från USA som gick på ~700kr totalt? Fibioter.
posten?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

knedy skrev:Jävla posten tror att dom kan ta nästan 500spänn för mitt paket med skjortor från USA som gick på ~700kr totalt? Fibioter.
tror? :roll:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag fick ett brev idag från posten där all info om min beställning stog.
Dollarn, som när jag beställde den var nere på ~6,0x(idag 6,29), säger dom står på 6,59. Även om det inte var det jag betalade för grejerna, det har dom bestämt att dollarn kostar hur som helst. Jag vet inte när jag såg dollarn stå så högt sist?
Tullen som vi alla är vana vid att se som 3%, eller hur? Fel! Den är tydligen på 12% :x
Momsen, 25%. Alltså som man vanligt.
Sen tillkom en "exp avgift" på 100kr också.

Jäkla fasoner. Skjortorna var då schyssta, gav efter och betalade deras avgifter.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Polarn köpte en trummskinnsstämgrej från ebay precis, den skickades i måndags kom fram idag till dörren, betalade 350 spänn för den och han ringde tullen och frågade hur mycket han skulle behöva betala, de tyckte dock att det skulle vara för kostsamt att lägga ner jobb på det hela så han slapp helt sonika betala något...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:Polarn köpte en trummskinnsstämgrej från ebay precis, den skickades i måndags kom fram idag till dörren, betalade 350 spänn för den och han ringde tullen och frågade hur mycket han skulle behöva betala, de tyckte dock att det skulle vara för kostsamt att lägga ner jobb på det hela så han slapp helt sonika betala något...
ringde HAN tullen? varför? :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

hosse skrev:
blackparkas skrev:Polarn köpte en trummskinnsstämgrej från ebay precis, den skickades i måndags kom fram idag till dörren, betalade 350 spänn för den och han ringde tullen och frågade hur mycket han skulle behöva betala, de tyckte dock att det skulle vara för kostsamt att lägga ner jobb på det hela så han slapp helt sonika betala något...

Han är trummis...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:
hosse skrev:

Han är trummis...
jaha, missade det. då verkar det logiskt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Men fort gick det!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar