Skit i datorn
-
- Medlem
Skit i datorn
Har lyckats få in något adware, spyware eller vad det nu heter i datorn. Det blir myket pop-up fönster och ibland omdirigeras jag till någon spelsida tätt som det är och upplever att datorn är långsam.
Är det någon som vet något bra program för att fixa eländet?
Är det någon som vet något bra program för att fixa eländet?
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Re: Skit i datorn
Enligt min erfarenhet behövs inga extraprogram för att lösa detta. Gå in i din webbläsares lista med installerade tillägg och avinstallera dem som du verkligen inte behöver. Sedan kan du behöva gå in i din dators lista över installerade program och avinstallera de program du verkligen inte behöver. Men om du fått något virus så kanske du behöver göra mer omfattande åtgärder.
Hoppas att det löser sig!
Hoppas att det löser sig!
- Bottesini
- Medlem
Jag använder programmet "Malwarebytes" när jag fått in skit i datorn. Har hitintills fungerat perfekt varje gång.
-
- Medlem
Tack för tipset, det ska jag genast prova.Bottesini skrev:Jag använder programmet "Malwarebytes" när jag fått in skit i datorn. Har hitintills fungerat perfekt varje gång.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Jag fick spotta i nävarna och försöka rensa ut en släktings dator från tre olika "anti-spamware"-program samt de original-spamwaren en gång för något år sedan. Det tog en vecka innan jag var klar med den datorn. Det är min erfarenhet av såna program, men det finns säkert några som också fungerar. Lycka till med din dator.
- Bottesini
- Medlem
Jag har bara använt mig av "Telias säker surf" eller vad det heter och Malwarebytes när det har hettat till. Är inget dataproffs men jag tycker att det fungerar.
- HellMek
- Medlem+
Bottesini skrev:Jag använder programmet "Malwarebytes" när jag fått in skit i datorn. Har hitintills fungerat perfekt varje gång.
Det funkar bra

Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
- eeakga
- VIP medlem
Gratisversionen av Malwarebytes är enligt min erfarenhet outstanding just när det gäller att städa bort akuta infektioner. Även sådana som andra antivirusprogram misslyckas med.
https://www.malwarebytes.org/free/" onclick="window.open(this.href);return false;
Däremot har den ingen funktion för permanent skydd, utan där behöver man komplettera med ett annat virusskydd, alternativt köpa Malwarebytes Pro.
https://www.malwarebytes.org/free/" onclick="window.open(this.href);return false;
Däremot har den ingen funktion för permanent skydd, utan där behöver man komplettera med ett annat virusskydd, alternativt köpa Malwarebytes Pro.
- jisac
- VIP medlem
Vad fel det blev när jag läste. Jag tog överskriften som en uppmaning! 

- Kale
- Medlem+
Blev den brun?jisac skrev:Vad fel det blev när jag läste. Jag tog överskriften som en uppmaning!
- jisac
- VIP medlem
Re: Sv: Skit i datorn
Inte den. Träffade för nära kylfläkten!Kale skrev:Blev den brun?jisac skrev:Vad fel det blev när jag läste. Jag tog överskriften som en uppmaning!
- Phear
- Medlem+
Men det löste sig?jisac skrev:Inte den. Träffade för nära kylfläkten!Kale skrev:Blev den brun?jisac skrev:Vad fel det blev när jag läste. Jag tog överskriften som en uppmaning!

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
- anthax
- Medlem+
Ladda ner och kör spybot! Bästa programmet, hittar och tar bort allt som jag någonsin drabbats av.
Gratis för hemma-användning.
http://www.safer-networking.org/private/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis för hemma-användning.
http://www.safer-networking.org/private/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lestrange Jazz 5:a , VT Bass, Riedmar, TKS 1158
- jisac
- VIP medlem
Så sant som det var sagt!Phear skrev:Men det löste sig?jisac skrev:Inte den. Träffade för nära kylfläkten!Kale skrev:Blev den brun?jisac skrev:Vad fel det blev när jag läste. Jag tog överskriften som en uppmaning!![]()
Skickat från min C6903 via Tapatalk