Jag såg en bild på Facebook från Bassplayers United där någon hade satt en vinylskiva som plektrumskydd, min fråga är då, funkar det verkligen eller skulle vinylen böja sig och krångla efter ett tag?
Jag blev stört sugen på att göra något liknande.
Vinylskiva som plektrumskydd?
- Blackfingers
- Medlem
Vinylskiva som plektrumskydd?
Fender Vintera 70s Jazz
- Pumpa
- Medlem+
Re: Vinylskiva som plektrumskydd?
Funkar bra, lätt att bearbeta dessutom.Blackfingers skrev:Jag såg en bild på Facebook från Bassplayers United där någon hade satt en vinylskiva som plektrumskydd, min fråga är då, funkar det verkligen eller skulle vinylen böja sig och krångla efter ett tag?
Jag blev stört sugen på att göra något liknande.
Jag har gjort det på en gura.
- Pumpa
- Medlem+
- Roger Hedin
- Medlem++
Kom ihåg bara att välja en LP som är unik så att det riktigt sticker i ögonen på konnässörerna. Försök hitta ett repigt och ospelbart ex av The Beatles - White Album. Hävda sedan att det var det bästa du kunde använda det till. Då får du nog höra på ett och annat...

"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Blackfingers
- Medlem
Re: Sv: Vinylskiva som plektrumskydd?
Hahaha, det var nog det roligaste jag hört idag!Roger Hedin skrev:Kom ihåg bara att välja en LP som är unik så att det riktigt sticker i ögonen på konnässörerna. Försök hitta ett repigt och ospelbart ex av The Beatles - White Album. Hävda sedan att det var det bästa du kunde använda det till. Då får du nog höra på ett och annat...![]()
![]()
JA! Det måste jag göra, ska bara komma på vilken skiva.
Fender Vintera 70s Jazz
- hitman
- Medlem++
Muhahaha, det vore riktigt roligt, om än inte helt ofarligt. Tror vinylfanatikerna kan vara beredda att tillfoga dig fysisk skada som straff för ett sådant helgerån!
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!

- HellMek
- Medlem+
Jag funderar på Carolas julskiva eller nåt annat "anti".Roger Hedin skrev:Kom ihåg bara att välja en LP som är unik så att det riktigt sticker i ögonen på konnässörerna. Försök hitta ett repigt och ospelbart ex av The Beatles - White Album. Hävda sedan att det var det bästa du kunde använda det till. Då får du nog höra på ett och annat...![]()
![]()
Hoppas jag inte trampar nåt carola-fan på tårna nu

Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Aria 1820 70-74?.