Jag är en dålig människa!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Bullen
Medlem++

Re: Jag är en dålig människa!

Inlägg av Bullen »

Per skrev:
AlbinH skrev:
Med tanke på dina gamla inlägg skulle jag faktiskt inte dra mig för att påstå att du förmodligen är härtappad! Eller rent av, med tanke på din geografiska hemort, "Mis en bouteille au château"..
Mmm, Château Vâdeau.

@ Bullen, du elaka människa: Så du menar att jag borde frågat: "Jag undrar, om ni har sådana här rackskruvar?" utan att visa upp den jag hade med samt "Hur mycket kostar det här?" utan att visa upp det icke prismärkta skinnet?
Sannerligen säger jag dig: En dag kommer du att brinna med mig i Helvetet. Troligen kommer då den bedrövade försäljaren att likt en Dante på genomresa blicka ner på oss från den översta kretsen och likt en Orfeus slå sin lyra sjungande: Burn, motherfucker, burn!
Ve oss!
Exakt så. Må vi grillas i en sjö utav eld och baconflott, ty svin har inget annat syfte.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Ursäkta en köksteknisk fråga, men borde det inte snarare betecknas som "friteras" än "grillas"?
Så jag vet, om jag ska beställa frityrsmet eller marinad, alltså.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Korrekt, fel av mig!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

No offence! Vi ses hos fri-tösen.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Nu tycker inte jag att vi skall vara alltför obetänksamma och hafsa iväg i en så viktig fråga.

Även om grillning kommer på tapeten torde olja, adekvat smaksatt givetvis, vara lämpligt att i någon mån bestryka the Grillee - om man djärves använda ett språk som verkligen inte hör hemma i ett förfinat kök. Auguste Escoffiere´s till exempel (par example). Jag föreslår att vi helt lämnar därhän det infantila bruket av s.k. marinader - detta Djäfvulens påfund. Dessas huvudsakliga egenskap är att göra sin procducent berikad i motsats till smaken (le goût).

Önska vi istället fritera torde en helt annan olja med andra egenskaper användas. En avsevärt värmetåligare dito bör användas och ävenså en olja utan tillsatser, vare sig smakmässigt eller funktionsmässigt. Omega 3 är således helt uteslutet. Fransk LHM-olja rekommenderas. Denna kan fås i s.k. Grande Pack, lämpligt för vårt ändamål.

Något upprörande är det också att tvingas läsa trådskaparens egna ord "beställa". Bara tanken att använda halv- eller ännu värre, helfabrikat är motbjudande. Lär sig ungdomarna inget i skolan nuförtiden?? Va?? Har hushållstimmarna ersatts med håltimmar kanske? Annat var det på min tid! Om vi djäknar fallerade i undervisningen i en så basal kunskap som frityrsmetstillagning fick vi min själ smaka färlan! Androm till straff och varnagel.

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Det gläder mig att höra vår värderade äldre Eslövs-Catos kunskaper och färdigheter i hushållsläran. Mina egna är obefintliga, ehuru jag (medelst mera diplomatiska än kulinariska åtgärder) lyckades tillskansa mig högsta betyg i ämnet. De ohyggliga effekterna av detta missdåd var således anledningen, att jag nödgades ställa frågan i förstone.

Vad jag till yttermera visso finner imponerande, är mästers kännedom om förhållanden och praxis hinsides. Man lockas nästan att tro att denne själv redan varit där, i det han uppenbarligen vet hävda att man åläggs att tillreda sig själv inför det brinnande Gehenna. Jag, saligen ovetande människa, har ju snart levt ett liv i villfarelsen, att man efter detta hamnade på en serviceinrättning, där personalen ombesörjde allt. Erbjudandet om förbeställning var endast avsett att underlätta något för de stackars jävlar, som tjänstgör för dagen.

Jag inser mer och mer min omätliga brist på upplysning och fortsätter utan förtröstan min vandring i mörkret mot den oundvikliga förtappelsen. Den enda ljuspunkten i mitt förtorkade liv är, att jag nu vet vart jag ska vända mig med teodicéproblemet och andra frågor kring de eviga värdena, som t ex "Hur långt studsar en termos?"

Nirvana ligger i Eslöv! Tack, o vise, universums uttolkare!
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
"Hur långt studsar en termos?"
Ack i fåvitske! Inser ni då icke att min kunskap grundas på ett släktförhållande. Detta blev jag medveten om redan i andra klass då min klassföreståndare började tilltala mig såsom "Jävelungen". Dock är jag själv inte helt klar över vilken gren av familjen Lucifers träd som bär upp mig. Jag trodde länge att jag var släkt med Jimmy Page, som ju också anser sig ha hemortsrätt Down Under. Tyvärr blygs jag över detta, som det visade sig, misstag. En Dumjävel påpekade en varm dag att Mr Page lirar g---rr och inte bas. Jafan. Där löstes spåret till Aleister Crowley upp lika kvickt som en golfboll försvinner out of bounds. :tomteneutral:

Diplomati anses av många vara det möjligas konst. Inget som gör att Herr Per skall söka sin gemenskap bland flagellanternas skara utan tvärtom se det som en tillgång den dag han står vid Det Eviga Vändkorset och skall tala för sin vara. Minns då att storleken på chilin inte är kongruent med styrkan på densamme. Det är fullt möjligt att Jävelen i vändkorset försöker medelst ordvrängeri få sin Pappenheimare att gå i fällan. Eller falla i farstun. Rent av smörja låset med sin förslagenhet. Men tappa då inte sugen likt en brasiliansk mittfältare utan ta upp paddan och googla ett svar. Då skall ni se hurusom den annars så dystra avgrunden plötsligt lyses upp av ett rent Nifelheimskt ljus och Det Eviga Vändkorset förvandlas, om icke till en groda så fastmer till en expresshiss med destination De Saligas Ängder.

S:t Eslöv kan måhända väl hävda sig i konkurrensen med Seattle. Även om vi härstädes saknar en kurt kobena. Istället är det en plats som verkligen står upp för damkläder - något som Seattle inte kan göra anspråk på. Såvitt känt saknar Seattle dessutom avnämare för termosar av vilken sort det än vara månde. Därav torde man kunna dra den slutsatsen att en termos i alla inte studsar ända bort till Nordamerikas västkust.

Måhända syns vi i vimlets yra. Om detta inte är för långt bort, likt det Prostén skaldade om. :poke:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+

Inlägg av JazzBassillen »

AlbinH skrev:
Jag trodde länge att jag var släkt med Jimmy Page, som ju också anser sig ha hemortsrätt Down Under. Tyvärr blygs jag över detta, som det visade sig, misstag. En Dumjävel påpekade en varm dag att Mr Page lirar g---rr och inte bas.
Med den överhängande risken i beaktande att omnämnas som ännu en i den närmast oändliga rad av brodersduktiga existenser som förtjänar epitetet "Dumjävel", ser jag det dock som min oavvisliga plikt att här och nu korrigera ännu ett missförstånd angående Jimmy Page.
Mannen, myten och legenden ifråga härstammar från England och inte Australien.

För att för ett ögonblick återgå till ursprungsfrågan; Bodknodden av den sorgliga skepnaden.
Är han måhända identisk med instrumentnasaren som huserar i staden där jag anser mig ha hemortsrätt?
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

"Down Under" bör av läsaren tolkas såsom "källaren", "värmeanläggningen", "underjorden" eller för att använda Mäster Pers egna ord: "Gehenna". Mr Page lär i största delen av sitt liv ha studerat s.k. ockulta fenomen.

Icke lättskrämda kan själv bilda sig en uppfattning:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K2W-_7WYbus[/youtube]

"Lucifer" är ett annat namn för "Horn-Per". Namnets eventuella likhet med någon nu levande person är en ren tillfällighet, det kan jag försäkra läsaren. Starkt!

Herr Per och övertecknad har, av ren skrivglädje, kryddat texten med mängder av antydningar och ibland rent fantastiska pastischer. Jag undrar vem som t ex uppfattade varför S:t Eslöv står upp för damkläder? Ingen har heller reagerat på LHM-oljan i fri-tösen. :retar:
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

JazzBassillen skrev: För att för ett ögonblick återgå till ursprungsfrågan; Bodknodden av den sorgliga skepnaden.
Är han måhända identisk med instrumentnasaren som huserar i staden där jag anser mig ha hemortsrätt?
Det torde väl vara en högst plausibel hypotes. Skulle släktskap alternativt andra närmare eller jävskapande relationer föreligga, ber jag tusen gånger om Burträsk.

@ Marcus Porcius: LHM-olja känner vittnet, men man nödgas ju av tidsskäl välja bland lustifikationerna. Medan Eslöv står upp har emellertid damkläderna gått mig förbi.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: @ Marcus Porcius: LHM-olja känner vittnet, men man nödgas ju av tidsskäl välja bland lustifikationerna. Medan Eslöv står upp har emellertid damkläderna gått mig förbi.
På A svarar jag avslöjande "Liquide Hydraulique Minerale" vars pungenta doft har krönt åtskilliga franska voiturette´er av holländsk härkomst. Såväl slipade som oslipade. :headscratch:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liquide_Hy ... nd:LHM.jpg

På B svarar jag utan att blinka: Eslövs (vittberömda) Blusfestival! :clappy: (må icke förväxlas med sin billigare nästkusin: Miss Wet T-shirt) :shock:

Men Herr Per! Nog har väl både ni (och det åt Er anförtrodda uppväxande släktet) bevistat sagda arrangemang! Väl?
Om Ni däremot försummat detta (vilket Gud förbjude) skulle forumet, eller delar därav, måhända arrangera ett spontant besök därstädes, nästa gång evenemanget står (där har vi står..) för den s.k. dörren.

/ Cato, i dur, men utan stenar i munnen :sing:

Post scriptum: även jag är bekant med Den Merkantile Musikanten i inläggets barndom. Dock känner jag honom som en vänlig själ "who can make a mean cup of coffee" vid behov. :nickar:
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Per, säg som det är, du har alltså varit på Jam i Göteborg.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

@ Cuba: Nope, så långt norrut får jag inte åka för min mamma. Luften är för tunn där uppe, säger hon.

@ Officer Cato: Aha! Eslövs version av Ola Magnells gamla Blus-blues! Det borde jag begripit. Där spelade jag senast.
Angående den penetrerande musikern: Du ser! Jag hade rätt hela tiden - I'm bad to the bone.
Skriv svar