Boss-klubben!
-
- Medlem++
Re: Boss-klubben!
Går med i denna klubb igen med denna fantastiska pedal!
i

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- Dinjo777
- Medlem
Ja vad vore pedalbordet utan en och en annan Boss-pedal? Å andra sidan kan jag tycka att Boss-pedaler (främst alla nyare varianter) på bordet kan kännas aningen tråkigt och typiskt. De är nog helt enkelt för vanliga för mitt pretentiösa ego.
Men, när jag fick höra DM-3:an blev jag så såld som jag aldrig blivit förut. Helt enkelt en gudomlig delay-pedal till bas. Sedan fick jag impulsen av att pröva SD-1:an, men den lät aldrig något vidare.. tills jag basmoddade den! Nu har den en permanent plats på pedalbordet.
Summan av kardemumman; Med dessa två Boss:are är jag mer än nöjd!
Men, när jag fick höra DM-3:an blev jag så såld som jag aldrig blivit förut. Helt enkelt en gudomlig delay-pedal till bas. Sedan fick jag impulsen av att pröva SD-1:an, men den lät aldrig något vidare.. tills jag basmoddade den! Nu har den en permanent plats på pedalbordet.
Summan av kardemumman; Med dessa två Boss:are är jag mer än nöjd!
Senast redigerad av Dinjo777 den mån 15 jun 2015, 16:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Ta dig en ampull, Stålmannen"
Kenta provocerar Stoffe
Kenta provocerar Stoffe
-
- Medlem+
Har lite dålig koll på vad jag har..
- Boss Chorus Ensemble C-1
- Boss TU-2
- Hämtar ut en Boss SL 20 Slicer på posten i morgon.
- Boss DC-3 Digital dimension
... har för mig att jag har en Flanger också... måste kolla
Sen har man haft en hel del genom åren som man gjort sig av med.
- Boss Chorus Ensemble C-1
- Boss TU-2
- Hämtar ut en Boss SL 20 Slicer på posten i morgon.
- Boss DC-3 Digital dimension
... har för mig att jag har en Flanger också... måste kolla
Sen har man haft en hel del genom åren som man gjort sig av med.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Äger Boss TU-3, Boss Super Chorus.
Boss var som en Volvo 140/ 242 för mig under tidiga spelår. Inte så snygga, men stadiga, välbyggda chassin och startade alltid.
Boss var som en Volvo 140/ 242 för mig under tidiga spelår. Inte så snygga, men stadiga, välbyggda chassin och startade alltid.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
-
- Medlem+
HAr kollat nu... har tydligen ingen Flanger... men hittade däremot Boss FBM-1 ( Fender Bassman ) hur kunde jag glömma den?
Sedan hittade jag en Boss GE-7 och en FT-2 Dynamic Filter... den måste jag testa på basen. Kanske låter den kul?
Sedan hittade jag en Boss GE-7 och en FT-2 Dynamic Filter... den måste jag testa på basen. Kanske låter den kul?