Har tyvärr glömt att dokumentera fortsättningen. Men elektroniken blev ihoplödd igår och skulle allt skulle bli färdigt då, tänkte jag.
Tyvärr var inte batteriet till borrmaskinen laddat (behövde borra ett hål för att kunna skruva fast återledaren i skärmfärgen) och jag skulle ha gäster på kvällen.
Men nu är det i alla fall klart. Lite meck att få på plekskyddet eftersom det låg lite kablar i vägen som behövde petas undan men det gick efter lite svärande och mycket tålamod. Inga kablar i kläm
Micken skruvades i utan att jag tänkte på hur högt den satt, strängarna måste ju på innan jag kan justera balansen mellan mickhalvorna.
Sagt och gjort, strängarna åkte på och jag stämde upp basen. Kopplade in i förstärkaren och vred upp volymen bara för att upptäcka att ljudet var perfekt balanserat.

Tur eller skicklighet låter jag vara osagt.
Inget surr från förstärkaren heller, ett tecken på att jag gjort rätt med skärmningen.
Tack till Lestrange som tidigare i tråden påpekade vad jag missat
Så till den andra delen av projektet. Kondingen.
Ville ju bli av med det som får anses som ett klassiskt problem bland fenderbasar. Att det, när man rullar av tonen, låter som om det ligger en blöt filt över förstärkaren. Bumligt och odefinierat.
Nu vet jag inte vad det var för konding som satt på den gamla elektroniken. Kanske kan Lestrange svara på detta eftersom han köpte den av mig.
Efter Lestrange´s rekommendation på 0,033 mikrofarad köpte jag en sådan av märket Orange Drop.
Oj, vilken skillnad. Även med helt avrullad ton är det definition i ljudet. Möjligen har jag tappat lite, lite lågbas, men har i gengäld fått tydligare lågmid. Precis vad jag ville åt
Har ännu inte fått möjlighet att testa i riggen, med fullt band och den lilla hemma stärken gör inte ljudet helt rättvisa. Men än så länge är jag nöjd och är det förhoppningsvis i fortsättningen också.