EHX B9!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

EHX B9!

Inlägg av blackparkas »

Nu har jag ÄNTLIGEN fått testa EHX nya B9 Organ Machine!!!

Den ÄR faktiskt lika cool som i videon!!!
Först tyckte jag den triggade lite sämre än vad jag trodde, men man får tänka lite på hur man spelar, det måste man ändå för att det ska låta "rätt".

Men jösses vilken cool padda!

Har dock bara testat den på gura än så länge...

Näh. Det här är bland det coolaste som kommit ut!
Ska försöka hinna testa lite med bas nåt tag, men det känns som att den gör sig bättre på gura ändå.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=98u-MDTKAWU[/youtube]

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: EHX B9!

Inlägg av fieldflower »

blackparkas skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=98u-MDTKAWU[/youtube]
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag har testat den på bas och gitarr, helt klart övercool till gitarr, till bas så krävs det nog mer rattande och en väldigt neutralt ljud från bas och den triggar givetvis mer över 12e band. Men som sagt till gitarr funkar den riktigt bra. Vår gitarrist har den numera i pedalbordet tillsammans med en dist, ojoj.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Fräck pedal det där, helt klart.
/Linus
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Nu har vi kört med den på rep där vi ville ha orgel, helvete vad det funkar bra till gitarr.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Repade idag också med B9 på ena guranistens pedalbord.

Just de låtar vi repade idag hittade vi inte något bra tillfälle att använda den på, vi försökte, tro mig... :D

Men däremot så har vi några andra på reppen som den kommer användas på!
Som tänk bara ett lite softare intro med bara gura och så låter det lite orgel dessutom... lät riktigt coolt!

Bara man tänker till lite så kan den vara grymt användbar!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Vi fick på ett släpigt orgelmelotronliknande på ett lugnare parti det höjde låten rejält..
Användarvisningsbild
itash
Medlem

Inlägg av itash »

Köpte den också så fort det bara var möjligt. Jag tycker den funkar utmärkt till bas! Nästan bättre än till gitarr, men det kan ju bero på vad man vill åt. För mer ackordliknande ljud funkar högre toner förstås bättre, men den triggar feta P-bastoner rätt fint också. Blir en rätt mörk och grötig känsla över det hela.

Bäst gör den sig nog dock till min Bass VI... Där kan man blanda friskt mellan orgelackord och mörka toner. :D
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

itash skrev:Köpte den också så fort det bara var möjligt. Jag tycker den funkar utmärkt till bas! Nästan bättre än till gitarr, men det kan ju bero på vad man vill åt. För mer ackordliknande ljud funkar högre toner förstås bättre, men den triggar feta P-bastoner rätt fint också. Blir en rätt mörk och grötig känsla över det hela.

Bäst gör den sig nog dock till min Bass VI... Där kan man blanda friskt mellan orgelackord och mörka toner. :D
Det var intressant, jag får testa en gång till med bas.
Skriv svar