Kan inte riktgt slita mig från mina tokiga idéer på vad man kan göra för basar..
Vad tror ni om det här?
+ +
Telecasterform på huvudet, telecaster plektrumskydd i svart enlagers, serie parallell switch, tone/volym, blendpot, sherwood green med matching headstock...
41HZ skrev:Ska de sitta vid hals+p-läget så tror jag på det! Hade en bas förlängesedan där jag provade mudbucker vid mm-läge och det lät lite sådär...
Egentligen tänkte jag köra bara en i halsläge men så hittade jag ett par till ett schysst pris så då nöp jag båda på ebay. Har funderat på placering jag med och jag har tänkt placera en i nära halsläge och sedan slänga in den andra kring P-läget, om den hamnar exakt där eller om jag skjuter den något bakåt för att inte krocka med plektrumskyddet återstår att se men det lutar ditåt.
Får kanske testa dem lite innan...de ger ju 30kohm styck i output..
mikkejohansson skrev:Enbart stalläge blir kanske inte så skoj men använder man det mest ihop med hals... Lite som den här: http://images.guitarcenter.com/products ... _angle.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte mudbuckers per se, men ändå.
Den där va fanken i mig inte ful!!!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Skulle ju faktiskt kunna köra en balanspot mellan dem så blir de lite lättare att kontrollera. Hmm..
Hade ju egentligen tänkt slänga i en John East i den som jag har ligga de för att kunna kontrollera gainen samt har lite större möjlighet att ratta ljudet men kanske ett vanligt passivt system kan passa.
Kanske behåller denna som den är, slänger på en stallmick och fullföljer resten av idéerna för färg och hals. Förbaskat fin hals på denna nu så det kommer nog att svida lite att byta...
Jag har något i samma tankegång på G, fast bakvänt!
Har länge funderat på att installera P-bas mick i min Gibson Faded mellan mudden å mini hummen!
Skulle det vara något tro? Hmm...