Jag är iaf helt ointresserad av att se hens FANTASTISKA släppspel...

Där satt du huvudet på spiken!Falcon skrev: Slap är basismens form av däcksparkning
Det bästa vore om man kombinerade alla spelstilar iofs.Peavey Dude skrev:Jag tycker slapping är coolt! Ser mycket hellre det än plektrumpump t.ex.
Det kan jag hålla med om dock, att bara dema en spelstil är inte optimalt.. Men jag står fast vid att jag tycker slapping är cooltHellMek skrev:Det bästa vore om man kombinerade alla spelstilar iofs.Peavey Dude skrev:Jag tycker slapping är coolt! Ser mycket hellre det än plektrumpump t.ex.
Precis, alla har vi olika smak och därför borde folk som demar bredda. Jag saknar väldigt ofta de låga komptonerna med plektrum eftersom det är just så jag själv spelar. Blir ju då ganska intetsägande när nån slappar eller spelar solo över 12e bandet.Peavey Dude skrev:Det kan jag hålla med om dock, att bara dema en spelstil är inte optimalt.. Men jag står fast vid att jag tycker slapping är cooltHellMek skrev:Det bästa vore om man kombinerade alla spelstilar iofs.Peavey Dude skrev:Jag tycker slapping är coolt! Ser mycket hellre det än plektrumpump t.ex.
Just så, man vill ju höra hur bra basen i fråga köttar på i det låga registret.HellMek skrev:Precis, alla har vi olika smak och därför borde folk som demar bredda. Jag saknar väldigt ofta de låga komptonerna med plektrum eftersom det är just så jag själv spelar. Blir ju då ganska intetsägande när nån slappar eller spelar solo över 12e bandet.
+1BBQV skrev:Ed Friedland gör bra basdemos, lugn och sakligt, lite olika EQ-inställningar och spelstilar. Kolla in The Bass Whisperer på Youtube, han har testat ganska mycket prylar!
Tror inte har jobbar på Ampeg längre, men testerna finns ju kvar på youtube för all framtidinber skrev:
Sedan är Dino Monoxelos som jobbar på Ampeg, bra också. Men han spelar ju bara på Ampeg-stärkare.
Trip Wamsley - den hyperaktive basisten...Splanky skrev:Trip Wamsley gjorde ett gäng sköna pedaldemos för Tone Factor. Spelade för j-vla bra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1Splanky skrev:Trip Wamsley gjorde ett gäng sköna pedaldemos för Tone Factor. Spelade för j-vla bra.
Sent from my iPhone using Tapatalk