Den där formen med "violin corners" är populär bland jazzbasister. Även om jag personligen tycker den traditionella looken är snyggare

Berätta gärna om du köper den och fixar med den, sen PM:ar du mig om du ska sälja den igen framöver

Stackeln går lätt att fixa. Om basen inte är sprucken eller att halsen sitter löst/är krokig så är det bara att slå till! Skavanker hör nästan till sedan är det ju lite speciellt att vara andra ägare på ett 50 år gammalt instrument!marcbass skrev:Nä så jävla Stor e ja väl inte direkt!
Snackade med snubben precis.
Där e lite skavanker på den, lite små pill, dock Ny stall o så så den är helt spelbar och låter bra enlikt hans Kusin som spelar kontra..
Det är hans Pappas gamla bas som han haft sen den va NY 1950 nånting. Spelat storband och så på.
Ingen "PLUTT" undertill att stå på..
Va tror NI?
Ska man slå till?
Grattis som f-n!!! Nu blev jag ju lite avis...marcbass skrev:YES!!!!!
Ligger här i mitt vardagsrum nu!
Pinnen som man fäller ut, Stackeln? Finns visst men fattas plast klumpen som man brukar ha längst ner för att inte dra repor i parketten.
Sprickorna som ägarna pratade om är endast LACKsprickor.
Där är dock en lagning i nedre kant på den, Ska knäppa bilder senare ikväll o lägga ut dom här.
Strängarna ligger FANTASTISKT nära och bra, och den har en kanon ton.
Fick ett HELT nytt Set Strängar till också.
Samt en stråke ingick också.
Och fin fint läder fodral.
Var de någon här ifrån som ringde på den och berätta för honom att det är en Wilfer?
För det berätta han för mig när ja va där.
Den lär hamna under säljes rätt snart tror jag!marcbass skrev:Nu ska ja bara lära mig använda den!![]()