Vila i frid John Gustafson...

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Markooo
Medlem++

Vila i frid John Gustafson...

Inlägg av Markooo »

Fick höra detta först igår kväll att han hade gått bort den 12/9, 72 år gammal. :(

Fantastisk sångare och fantastisk basist och de som inte lyssnat på Quatermass' självbetitlade debut från 1970 borde spana in den omedelbart för hans prestation på den plattan är helt löjligt bra. En av de plattor jag håller högst.

Sen ska man ju verkligen inte glömma hans medverkan i Roxy Music och det väldigt underskattade Ian Gillan Band.

Visst, 72 bast går väl kanske inte att klaga på alltför mycket men fan vad tråkigt ändå!

Vila i frid!

För den som inte hört:

http://youtu.be/zsLy79OnS04" onclick="window.open(this.href);return false;

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Re: Vila i frid John Gustafson...

Inlägg av bootsy »

Roxy Music är ett av mina favoritband och JG var en oerhört viktig del av det. Sorgligt.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Vila i frid John Gustafson...

Inlägg av Jan Hellman »

Markooo skrev:Fick höra detta först igår kväll att han hade gått bort den 12/9, 72 år gammal. :(

Fantastisk sångare och fantastisk basist och de som inte lyssnat på Quatermass' självbetitlade debut från 1970 borde spana in den omedelbart för hans prestation på den plattan är helt löjligt bra. En av de plattor jag håller högst.

Sen ska man ju verkligen inte glömma hans medverkan i Roxy Music och det väldigt underskattade Ian Gillan Band.

Visst, 72 bast går väl kanske inte att klaga på alltför mycket men fan vad tråkigt ändå!

Vila i frid!

För den som inte hört:

http://youtu.be/zsLy79OnS04" onclick="window.open(this.href);return false;
Förutom Pete "The Fish" och Ian Waller en av dom viktigaste vad det gäller Wal-basens tillkomst och tidiga utveckling också. Tråkigt att han halat ner flaggan. Bra basist och framåtsträvande på många sätt. RIP.

//J
Skriv svar