Poester skrev:Många är nakna, HEEELA tiden, andra spyr mycket. Sexuellt umgänge förekommer, slagsmål är obligatoriskt, så även kvinnokläder.
Så ja, det är bara grabbar (läs PB-folk) historiskt sett!
Med tanke på hur hög nördfaktor det är på de här träffarna så är det en klar fördel att vara intresserad av basar, förstärkare och kringutrustning. Finns givetvis inga förbud mot att ta med familjemedlemmar, men risken är att dessa blir uttråkade väldigt fort.
Vem vill ha skrikiga ungar som stör när man testar stärkare på hög volym?
Bassplaya skrev:Med tanke på hur hög nördfaktor det är på de här träffarna så är det en klar fördel att vara intresserad av basar, förstärkare och kringutrustning. Finns givetvis inga förbud mot att ta med familjemedlemmar, men risken är att dessa blir uttråkade väldigt fort.
Vem vill ha skrikiga ungar som stör när man testar stärkare på hög volym?
Håller fullständigt med dig
Men jag bor nära och har en nyfiken 3-åring (som tröttnar fort!). Så ev. tittar sambon och dottern förbi och sticker när det blir tråkigt (borde inte ta så lång tid!).
Poester skrev:Många är nakna, HEEELA tiden, andra spyr mycket. Sexuellt umgänge förekommer, slagsmål är obligatoriskt, så även kvinnokläder.
Åh vilka minnen som väcks till liv!
Missade jag något förra året eller snackar ni om någon annan träff som jag inte varit med på?
Missade jag något förra året eller snackar ni om någon annan träff som jag inte varit med på?
Du var ju så jäkla bakis så inte konstigt att du inte minns. Kanske till och med tur att du inte minns vad du gjorde...
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Du var ju så jäkla bakis så inte konstigt att du inte minns. Kanske till och med tur att du inte minns vad du gjorde...
Trodde ändå att jag kom ihåg allt jag var med om på förra årets träff, men tydligen inte.
Men som du skriver så är det nog lika bra. Det man inte minns har inte hänt...
Jag hade tänkt skriva att eftersom det är ett samarrangemang med Studiefrämjandet så är även icke PB-medlemmar är välkomna men med tanke på beskrivningen ovan så vetefan...
man får vara glad att man får vara tacksam Medlem av PrataBas gubbklubb 40++