Jag måste erkänna att jag är jävligt frustrerad för tillfället, för det är inte första gången jag har problem med min sandberg, speciellt stallet.
Till att börja med vill jag bara säga att det finns en bra anledning till att min huvudbössa är en sandberg, dom låter väldigt bra, halsarna spelar sjuktligt skönt och en student som mig själv har (knappt) råd med dom.
MEN.
Dessa jävla stall. Fixeringsskruvarna är små och vädligt lätta att tappa bort (har hänt mig) och nu har stallsadeln till
g-strängen låst sig för andra gången. Dvs jag skruver av fixeringsskruven för att flytta sadeln för att intonera men den sitter helt fast. Har testat att knacka på den försiktigt samt lyfta upp den något innan jag drar bak den men det fungerar inte. Dom är så roddiga dom här stallen, inte klokt att en behöver slacka strängarna för att faktiskt kunna intonera dom och att du först måste ta bort en skruv som knappt ens syns är så löjligt krångligt (jag har stora händer, läs basist).
Jag måste också erkänna att jag är besviken över hur mycket problem jag haft med min Sandberg. Det är med hästlängder det dyraste jag äger, la alla mina pengar på den och jag köpte den som en långsiktig investering. Tycker inte att det andas kvalité av 13 lök för att vara ärlig.
Någon som haft liknande problem eller kan tipsa om en lösning?