Band of Jade på Noel´s....
- Jan Hellman
- VIP medlem
Band of Jade på Noel´s....
Om ni bor/är i Stockholm och inte har någonting för er på torsdag, kom till Noel´s på Skånegatan 59 här på Södermalm.
https://www.facebook.com/events/301198623419247/
Jade och jag spelar med ett decimerat Band of Jade. Piano/sång + Chapman Stick. Var väldigt trevligt när vi spelade där i våras. Om ni har möjlighet, möt upp! Gratis inträde! Tjo! //J
https://www.facebook.com/events/301198623419247/
Jade och jag spelar med ett decimerat Band of Jade. Piano/sång + Chapman Stick. Var väldigt trevligt när vi spelade där i våras. Om ni har möjlighet, möt upp! Gratis inträde! Tjo! //J
- mikkejohansson
- Medlem++
Re: Band of Jade på Noel´s....
Tänkte just skriva; "-rymmer man ett band där"? Är inte jätteofta i Sthlm men de senaste gångerna har ett besök på Noels varit ett givet inslag. Har en god vän som hänger där ofta. Mysigt plejs. Senast spelade han Little Feat hela kvällen. Nivå.
Fender - Pedaler - GK - TKS
- Jan Hellman
- VIP medlem
Det är trångt!mikkejohansson skrev:Tänkte just skriva; "-rymmer man ett band där"? Är inte jätteofta i Sthlm men de senaste gångerna har ett besök på Noels varit ett givet inslag. Har en god vän som hänger där ofta. Mysigt plejs. Senast spelade han Little Feat hela kvällen. Nivå.

Noel är kanon! Genuint musikintresserad människa. Lätt att missa Noels om man går förbi. Grannstället Koh Phangan tar så mycket fokus att man knappt ser Noel´s om man inte är uppmärksam.

- mikkejohansson
- Medlem++
Haha, en anledning så god som någon att gå ner i viktJan Hellman skrev:Det är trångt!mikkejohansson skrev:Tänkte just skriva; "-rymmer man ett band där"? Är inte jätteofta i Sthlm men de senaste gångerna har ett besök på Noels varit ett givet inslag. Har en god vän som hänger där ofta. Mysigt plejs. Senast spelade han Little Feat hela kvällen. Nivå.Det är därför vi kör på duo där. Att kalla Jade stor vore att ljuga. Hon är en av dom minsta personerna jag känner. Och jag har gått ner 40 kilo i vikt. Men det är trångt i alla fall.....
Noel är kanon! Genuint musikintresserad människa. Lätt att missa Noels om man går förbi. Grannstället Koh Phangan tar så mycket fokus att man knappt ser Noel´s om man inte är uppmärksam.Men det är ett väldigt trevligt ställe!

Vet inte om jag skrev det nån annanstans men jag "spionerade" dig genom fönstret från restaurangen den där kvällen Eugensson spelade på Södran och Dan Reed på Mose Backe. Fick titta flera gånger för att vara säker, men så där är det ju när man förlorat i omfång, råkar ut för samma sak själv

- Jan Hellman
- VIP medlem
Ha! Det har jag inget minne av att jag läst!mikkejohansson skrev:Haha, en anledning så god som någon att gå ner i viktJan Hellman skrev:Det är trångt!mikkejohansson skrev:Tänkte just skriva; "-rymmer man ett band där"? Är inte jätteofta i Sthlm men de senaste gångerna har ett besök på Noels varit ett givet inslag. Har en god vän som hänger där ofta. Mysigt plejs. Senast spelade han Little Feat hela kvällen. Nivå.Det är därför vi kör på duo där. Att kalla Jade stor vore att ljuga. Hon är en av dom minsta personerna jag känner. Och jag har gått ner 40 kilo i vikt. Men det är trångt i alla fall.....
Noel är kanon! Genuint musikintresserad människa. Lätt att missa Noels om man går förbi. Grannstället Koh Phangan tar så mycket fokus att man knappt ser Noel´s om man inte är uppmärksam.Men det är ett väldigt trevligt ställe!
Vet inte om jag skrev det nån annanstans men jag "spionerade" dig genom fönstret från restaurangen den där kvällen Eugensson spelade på Södran och Dan Reed på Mose Backe. Fick titta flera gånger för att vara säker, men så där är det ju när man förlorat i omfång, råkar ut för samma sak själv

Jag och sambon vart och kollade Dan Reed och Bengan. Väldigt bra gig. Synd att det krockade med Magnus. Hade VÄLDIGT gärna sett det giget också.
- mikkejohansson
- Medlem++
Vi hade lite fältartisthäng där i samband med spelningen, tyvärr gick mitt plan hem så jag fick lämna i typ tredje låten (att planet sen var en timme försenat hjälpte ju inte känslan).
- Jan Hellman
- VIP medlem
mikkejohansson skrev:Vi hade lite fältartisthäng där i samband med spelningen, tyvärr gick mitt plan hem så jag fick lämna i typ tredje låten (att planet sen var en timme försenat hjälpte ju inte känslan).

- Jan Hellman
- VIP medlem
Fantastiskt roligt gig igår! Noel hade lagt upp en Soundcloud-länk med en av våra låtar på websidan vilket gjorde att det dök upp ett litet gäng som aldrig hört talas om oss innan men som gillade vad dom hört. Har gjort ett gäng gig nu där jag enbart spelat Stick. Det är ta mig faan världens roligaste instrument!
Det tycker jag fortfarande efter att ha spelat i snart 26 år! Många nya låtar på giget igår. Spelade E-bow på Stick:en för första gången. Skojigt. Vi spelade två set och 1 1/2 timme sammanlagt. Noel´s är ett bra ställe. Börjar bli favoritstället i stan faktiskt. En snubbe som jobbar där spelade jag med för ett gäng år sedan. Med Krister Linder. Sen la han av att spela men har nyligen börjat igen. Bra snubbe. Nu ska jag gå ner och jobba. Adjö.
//J

//J
- Roger Hedin
- Medlem++
Du - och alla nollåttor med dig - har det bra som har en miljon små spelställen att attackera.
Vi andra krakar på Landsorten har betydligt färre, men vi har den fördelen att vi inte är lika många som konkurrerar, vilket har "a great impact" på gagerna, verkar det som. Är det dåligt betalt så stannar jag hemma och äter gott istället...

Vi andra krakar på Landsorten har betydligt färre, men vi har den fördelen att vi inte är lika många som konkurrerar, vilket har "a great impact" på gagerna, verkar det som. Är det dåligt betalt så stannar jag hemma och äter gott istället...

Senast redigerad av Roger Hedin den sön 19 okt 2014, 09:16, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Jan Hellman
- VIP medlem
Tog förstärkaren och Stick:en på en pirra, uppackning och soundcheck tog 20 minuter, vi fick några kronor, VÄLDIGT god mat och pilsner! Och det var väldigt (!!) trevligt! En torsdagskväll då man vanligtvis inte har så mycket annat för sig? Kunde lätt spenderat den kvällen på betydligt mer otrevliga saker än att musicera......Roger Hedin skrev:Nu - och alla nollåttor med dig - har det bra som har en miljon små spelställen att attackera.![]()
![]()
![]()