Fixat om på lilla bordet och lämnat en gästplats. I helgen får Flint bo där, en annan gång kanske El Capin...
Bassplaya skrev:
Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.
Fast nu har du bara hört mig spela passiv p-bas i Stonegriff.HellMek skrev:Bassplaya skrev:
Efter ett AB-test blev det Digitech OD:n som fick flytta på sig till förmån för Multidrivern sen VT:n tog plats på bordet.
Digi:n får plats på bordet i nuläget, men jag behöver inte 3 gainpedaler. Så Digi:n ska ersättas med en oktaver.
Har även börjat fundera på om jag ska stoppa in en kompressor på bordet som i så fall får ta phaserns plats eftersom den senare knappt används, men det är inget som behövs i nuläget.
Jag som hört dig spela kan säga att du behöver inte en kompressor egentligen. Du spelar väldigt jämt nämligen. Däremot kan man ju ha den för att öka sustainen lite.
Desto större anledning att berömma ditt jämna spelBassplaya skrev:Fast nu har du bara hört mig spela passiv p-bas i Stonegriff.HellMek skrev:Bassplaya skrev:
Jag som hört dig spela kan säga att du behöver inte en kompressor egentligen. Du spelar väldigt jämt nämligen. Däremot kan man ju ha den för att öka sustainen lite.
Pedalerna använder jag till den aktiva Ibban i Desoluna.
Använder den inbyggda kompen i stärkaren, men tänker att det kan vara smidigare att ha en på bordet när det behövs.
Jo jag insåg det efter att jag postat. Tackar för detHellMek skrev:Desto större anledning att berömma ditt jämna spelBassplaya skrev:Fast nu har du bara hört mig spela passiv p-bas i Stonegriff.HellMek skrev:Bassplaya skrev:
Pedalerna använder jag till den aktiva Ibban i Desoluna.
Använder den inbyggda kompen i stärkaren, men tänker att det kan vara smidigare att ha en på bordet när det behövs.Det var en komplimang gubben
Kompressor är aldrig fel, jag vill inte själv vara utan. Men i mitt fall är det för att jag har svårt att spela jämhårt alltid, i synnerhet i extrem deathmetal.
Gud vad snyggt med två matchande bossar! Du får ta och lacka om ls-22:anColtrane skrev:
Sent from my iPad using Tapatalk
ennam skrev:Gud vad snyggt med två matchande bossar! Du får ta och lacka om ls-22:anColtrane skrev:
Sent from my iPad using Tapatalk
Snyggt! Riktigt bra pedaler! har själv Cali76 & SFT'n, man klarar sig finfint med bara dessa.
Är en mycket bra DI box som fyller sin funktion. Ljudteknikerna är nöjda och jag med.
TG skrev:Är en mycket bra DI box som fyller sin funktion. Ljudteknikerna är nöjda och jag med.
Calin och SFT'n är liksom det man behöver!