Värdesättning Fiol

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
JOhan164
Medlem

Värdesättning Fiol

Inlägg av JOhan164 »

Hej!

Vi har alltid haft en gammal fiol upphängd hemma, för några dagar sedan blev jag lite intresserad av den och skulle se om jag kunde hitta någon information om den. Det står någon text om man lyser in i kroppen? Är det någon som har koll på vart man kan vända sig för att få reda på mer information om den? Eller eventuell värdesättning? Se bilderna nedan, den verkar vara från 1700-talet?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mvh
Johan :vinkar:
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: Värdesättning Fiol

Inlägg av Eagle Hazze »

Skulle nog testa och dra iväg samma bilder till Bukowskis, de har experter för det mesta. Klarar inte de av en värdering så brukar personen som svarar uppge en annan firma/person som kan värdera.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
daniel
Medlem

Inlägg av daniel »

Har en likadan på väggen. Fått värdet uppskattat till ca 1800kr om jag inte missminner mig. Hade den varit äkta så hade jag sagt upp mig för länge sedan :D .

http://www.violinateljen.com/fakta/guarneri.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gene hunt
Medlem

Inlägg av gene hunt »

Ser likadan ut som min!
Ska visst vara gjorda ca 1880-1910. Tyska "kopior". Men låter ganska bra.
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+

Inlägg av Pumpa »

daniel skrev:Har en likadan på väggen. Fått värdet uppskattat till ca 1800kr om jag inte missminner mig. Hade den varit äkta så hade jag sagt upp mig för länge sedan :D .

http://www.violinateljen.com/fakta/guarneri.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för länken. Jag har några också som jag skall kolla upp nu :-)
Skriv svar