Tja,
Hade tokig idé när jag var lite yngre. Det var att skapa ett band helt bestående av basinstrument. Typ komp och solo elbas, tuba, kontrabas, två bastrummor, basorgelpedaler(t.ex. John Paul Jones i Since I've been Loving You), klaviatur med basgångar (typ som Ray Manzarek gjorde) och basröst (typ Johnny Cash). Kanske också några kör/operasångare med basröster. Den musikala strukturen skulle centrera sig som ett slags jam band a la Grateful Dead och Gov't Mule runt gemensamma basgångar. Sångarna skulle antigen sjunga normalt med sångtexter eller typ ordlösa rop. Någon här som någonsin haft liknande idéer?
Basband
- vallebas
- Medlem
Re: Basband
Nja... typ.
Jag hade en grupp elever med väldigt olika kunskapsnivå som jag satte ihop en septett med... Vi Ba Bas Ba
Dom som kommit längst fick ta hand om melodi, stämmor och solos (allt i högre lägen) och de minst erfarna hade oftast en akompanjerande flagolett-stämma. Man fick jobba mycket med dynamik och orkestrering. Men kul var det
Lycka till med projektet.
Jag hade en grupp elever med väldigt olika kunskapsnivå som jag satte ihop en septett med... Vi Ba Bas Ba

Dom som kommit längst fick ta hand om melodi, stämmor och solos (allt i högre lägen) och de minst erfarna hade oftast en akompanjerande flagolett-stämma. Man fick jobba mycket med dynamik och orkestrering. Men kul var det

Lycka till med projektet.
Börjar bli lite trött på Fenders deadspots.