Man slutar aldrig förvånas vad Tommys TKS lådor klarar! Min nya minirigg 2 st beige 112or en med diskant och en G&K MB500 Fusion. Som sagt mini till storleken men oj vad den spelar på!
Senast redigerad av elmelino den mån 27 okt 2014, 22:04, redigerad totalt 2 gång.
elmelino skrev:Man slutar aldrig förvånas vad Tommys TKS lådor klarar! Min nya minirigg 2 st vita 112or en med diskant och en G&K MB500 Fusion. Som sagt mini till storleken men oj vad den spelar på!
Det blev precis lika snyggt som jag föreställde mig!!!! Egentligen lite snyggare faktiskt
Det kan du redan få, då jag har provat dem hos Tommy. Portabiliteten är ypperlig. Perfekt balans i bärhandtaget och runt 14 kg styck, beroende på om det är tweeter eller o-tweeter. Ljudmässigt så är det lite mer old school, men ändå inte. De går betydligt djupare än gamla vanliga 115-lådor brukar göra. Inte samma närvaro i mellanregistret som i mina 2126, men det är ju en självklarhet. Perfekt setup för blues, rock, country och Elvis-köret...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Roger Hedin skrev:Det kan du redan få, då jag har provat dem hos Tommy. Portabiliteten är ypperlig. Perfekt balans i bärhandtaget och runt 14 kg styck, beroende på om det är tweeter eller o-tweeter. Ljudmässigt så är det lite mer old school, men ändå inte. De går betydligt djupare än gamla vanliga 115-lådor brukar göra. Inte samma närvaro i mellanregistret som i mina 2126, men det är ju en självklarhet. Perfekt setup för blues, rock, country och Elvis-köret...
Låter perfekt för mig! har också en bra 212-låda att alternera med, så..
mikkejohansson skrev:Den har ingen riktigt känd historia, men antagligen tysk och 10/20-tal. Kanonbas, fast lite "bångstyrig" emellanåt. Jag gillar det dock
Trevligt! Hundraåring, alltså! Vad gäller golvet: köp en stor fuskpersisk matta som du kan rulla ut till dig själv. Det ser rätt propert ut...
Apropå hundraåring: här är nästan en sån med sin matta - Leonard Cohen...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Pieco lånade ett gäng av mina lådor och några av Tommy för ett "flamboyant" gig med Magnus Bäcklund. Det ser rätt styggt och snyggt ut...
Hur många som har sladden i berättar vi inte...
- Roger Hedin