Strymon Mobius?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Strymon Mobius?

Inlägg av kmo »

Ligger en på vend för rimlig peng. Frågan är... Använder man det?????? Spelar mer o mer bandlöst och det är ju skitkul. Har ett grymt Chorus, men liiite reverb vore gött. Även nån form av vibrato/tremolo/rotovibe för t ex Heartbreaker (Zeppelin) och liknande vore kul. Resten är ju en bonus. Jag ser ett användningsområde och det låter säkert skitbra, men kommer man att använda det.....
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Re: Strymon Mobius?

Inlägg av mikkejohansson »

Tremolo, spec med tap tempo som i Mobiusen, kan vara grymt användbart.

Den har dock inget reverb så ett varningens ord: Strymoneffekter är svårt beroendeframkallande! :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Ahh, vilken tur:) Då går den bort, reverb är ett måste.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

En Flint då kanske..
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

kmo skrev:En Flint då kanske..
DU SER JU! Bara tanken räcker för att bli hooked :)

Själv har jag Flint, El Capistan och Ola. Täcker typ allt behov jag har av fördröjnings- och modulationseffekter. Så att säga.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Chorus har jag en gammal CE-2 som jag tycker är grym, men en Flint vore fint.... Trodde Mobius hade reverb, perfekt hade det varit sa Yoda!
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+

Inlägg av 41HZ »

Gaa, en aning beroendeframkallande är de allt...skaffade nyligen el capistan och det ångrar jag inte en sekund. Har varit rätt så nöjd med min ehx tremolo men nu har jag såklart börjat snegla på en flint. Det kommer bli dyrt det här...Fördömda Micke till o tjata om Strymon haha
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

41HZ skrev:Gaa, en aning beroendeframkallande är de allt...skaffade nyligen el capistan och det ångrar jag inte en sekund. Har varit rätt så nöjd med min ehx tremolo men nu har jag såklart börjat snegla på en flint. Det kommer bli dyrt det här...Fördömda Micke till o tjata om Strymon haha
Haha, det fördömmandet tar jag gärna :) !

Själv har jag bestämt mig att jag ska hålla mig till ett Pedaltrain Jr och därför är det fullt på bordet. Annars hade jag lätt kunnat snegla på en Mobius. Och en Blue Sky. Och en Timeline. Och en Orbit förstås. Och kanske en Brigadier.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem

Inlägg av strummer »

Mikke, du kan ju ha två jr...
Kompressor, det är livet!
Skriv svar