Jag hatar hundar
- hellride
- Medlem+
Jag hatar hundar
Skaffade en valp för en månad sen. Och visst hon är en handfull. 12veckor. Försöka få henne rumsren mm. Men jag kunde hantera det. I onsdags kväll kom en väninna till hustrun hit med sin 7-månaders rottweiler-valp som jag vid ett svagt öhonblick lovat att passa när matte skulle till Turkiet. Fy. Fan. I stort sett varje vaken minut ska de där två jävlas och bråka med varann, stjäla klädesplagg, sno leksaker för ungarna O PISSA O SKITA INNE! Kvittar om jag går ut med dom två gånger i timmen så fort de vaknat eller slutat bråka/leka (för en kort paus på 2minuter) så ska det pissas på golvet. Stänger man in den ena så är det ett gnällande o skällande utan dess like. Deras lekar eskalerar till den grad att de mere eller mindre slåss på riktigt. Vi har kontaktat matte men hon är för upptagen med att festa o leva livet för att ringa reservhundvakten hon hade ordnat. FYYYYY FAAAAAAAAAN!!!!!!!!
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Elfström
- VIP medlem
Re: Jag hatar hundar
Sådana hundägare är alldrig OKfieldflower skrev:7-månaders som skiter/pissar inne är väl ändå inte ok...?

Shut up and play yer guitar!
- hellride
- Medlem+
Tror hon tar efter vår valp.fieldflower skrev:7-månaders som skiter/pissar inne är väl ändå inte ok...?
- blackparkas
- Medlem++++
Uselt hanterat av matte..
Vi har en snart 1-årig Schäferhanne hemma från Försvarsmakten...
Ska bli vansinnigt skönt i februari/mars när han ska på test och sedan försvinna..
Även om han inte klarar testen så kommer vi inte ha honom kvar.
Och när man skriver den raden så känner man förstås genast att man ändå kommer sakna den där idioten..
Han är skithärlig, men någon familjehund är han då rakt inte.
Försvarsmaktens Schäfrar är vad jag förstår strikt avlade och avlade på "rätt" psyken och "rätt" karaktär.
Det tar liksom fram det bästa i rasen, utifrån att de ska arbetas med, inte ha som sällskapshund.
Har haft hund sedan 7-8-årsåldern och den här tar priset på alla sätt och vis när det gäller krav på sysselsättning...
Vi har en snart 1-årig Schäferhanne hemma från Försvarsmakten...
Ska bli vansinnigt skönt i februari/mars när han ska på test och sedan försvinna..
Även om han inte klarar testen så kommer vi inte ha honom kvar.
Och när man skriver den raden så känner man förstås genast att man ändå kommer sakna den där idioten..
Han är skithärlig, men någon familjehund är han då rakt inte.
Försvarsmaktens Schäfrar är vad jag förstår strikt avlade och avlade på "rätt" psyken och "rätt" karaktär.
Det tar liksom fram det bästa i rasen, utifrån att de ska arbetas med, inte ha som sällskapshund.
Har haft hund sedan 7-8-årsåldern och den här tar priset på alla sätt och vis när det gäller krav på sysselsättning...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- hellride
- Medlem+
Lämnade jycken till reserven igår kväll. Nu vilar ett stilla lugn över hemmet. Vet inte om vår lilla skit var så lugn förut eller om hon reagerar på att rottisen försvann men lugnt o skönt är det.