Har funderat på Xotic X-blender. Tycker att det verkar som en grym idé att kunna "blenda" in effekter. Att kunna ha en grym dist eller syntbas i parallellkoppling och mixa in med orginalsignalen. Det är ju så jag gör i studion när jag lägger dist eller liknande på basen.
Är det någon som använder den eller liknande apparat?
Vore intressant att höra erfarenheter. http://store.thesegoto11.se/product_inf ... ucts_id=36
Jag har en Wounded Paw blender. Helt grym då den även gör att man kan använda vilken distpedal man vill (nästan) utan att bekymra sig om att tappa botten. Rekommenderas!
Jan Hellman skrev:Köpte en beggad Xotic X-blender för ett tag sedan. Använder den ofta till kompressor i studion för parallellkomprimering. Kanonpryl.
Toppenidé!
Ska nog lägga vantarna på en sån. Köper den nog i USA ( åker dit över jul-Nyår) då Xotic verkar vara lite billigare där.
Säkert billigare i USA. Betalade dock inte mycket för den beggade jag köpte. Många verkar inte förstå vad den faktiskt kan göra, köper en, provar den lite snabbt och säljer den. Helt klart en bra-att-ha-pryl.
Kan bara instämma. Mycket bra pedal. Har även en Wounded Paw men en mycket stor fördel med Xotic är att man kan växla mellan parallel och seriekoppling.