La för en månad sen upp min spinningcykel på blocket. Knappt använd och nypriset var på strax över 2000 spänn. Har fått flera mail om den men ingen har nappat. Idag fick jag mail av en tjej som säger sig verkligen vill ha den och hon bjuder 570 spänn för den. En fjärdedel av nypriset. Jag hade tänkt mig nånstans 1200-1500 för den eftersom den verkligen är jäkligt oanvänd (jag kom på att promenader är mer min grej).
Tror att jag ska göra likadant nästa gång jag hittar nåt på blocket. Bjuda en tredjedel av det folk vill ha. Jag torde inte ens få svar på det i så fall...
Jag svarade den här tjejen att hon nog fick lägga på några hundringar för att det skulle bli intressant.
Eller är spinningcyklar som bilar? Så fort man tar ut dem ur affären så försvinner halva priset?
Hellish skrev:La för en månad sen upp min spinningcykel på blocket. Knappt använd och nypriset var på strax över 2000 spänn. Har fått flera mail om den men ingen har nappat. Idag fick jag mail av en tjej som säger sig verkligen vill ha den och hon bjuder 570 spänn för den. En fjärdedel av nypriset. Jag hade tänkt mig nånstans 1200-1500 för den eftersom den verkligen är jäkligt oanvänd (jag kom på att promenader är mer min grej).
Tror att jag ska göra likadant nästa gång jag hittar nåt på blocket. Bjuda en tredjedel av det folk vill ha. Jag torde inte ens få svar på det i så fall...
Jag svarade den här tjejen att hon nog fick lägga på några hundringar för att det skulle bli intressant.
Eller är spinningcyklar som bilar? Så fort man tar ut dem ur affären så försvinner halva priset?
Jag brukar då och då skambjuda på prylar jag egentligen inte behöver men som skulle vara kul att ha om det var ett klipp! Fast då brukar jag uräkta mig först och säga åt säljaren att kasta mailet om dom blir sura, men jag har faktiskt köpt en del prylar för typ 1/4 av värdet!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
träningsredskap är nog typiska prylar som man inte får så mycket för i andra hand. Fast 570 var ett konstigt bud.
1200-1500 är nog för mycket... 800-1000 kanske om man har tur.
Datorer är annars ett exempel där folk övervärderar sin dator som var så dyr när de köpte den en gång.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Jag tyckte det var lite roligt när jag fick ett ryck och försökte sälja två blockflöjter på blocket. Nypriset låg på ca en tusenlapp respektive 500-600. Jag fick ett bud från Vaggeryd (småland) där en ville ge 75 kr för bägge inkl. frakt Jag skänkte dom till en kollega istället.