Någon som kan PayPal här?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+

Någon som kan PayPal här?

Inlägg av Athe »

Jag blir helt galen på PayPals hemsida! Krångligare och sämre upplagd sida får man leta länge efter.
Jag ska köpa strängar och lite annat från Conklin i USA, det kommer gå på 109 dollar, jag behöver veta exakt vilka avgifter PayPal tar för att skicka pengar till USA, så jag vet exakt hur mycket pengar jag ska föra över till mitt PayPal konto...Någon som vad dom tar för avgifter?
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

paypal tar väl inte några avgifter för köpare?
däremot om du tar emot pengar över en viss nivå så tar de en avgift. likaså om du vill flytta stålar från ditt pp-konto till ditt riktiga konto.
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+

Inlägg av Athe »

Jag minns bara att PayPal tog en avgift när jag köpte min Conklin från USA i sommras...fast då handlade det ju om lite högre summor..runt 8000 kronor. Jag ska ta och läsa igenom den där tråden snart...jag behöver verkligen få iväg de här pengarna.

Tack för alla svar so far :)
Yamaha RBX JM2
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Som sagt.... Det är när man SÄLJER som Paypal tar betalt. Så SKA det vara iaf....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+

Inlägg av Athe »

blackparkas skrev:Som sagt.... Det är när man SÄLJER som Paypal tar betalt. Så SKA det vara iaf....
Alltså när man tar emot pengar? Men då behöver jag ändå veta vad den summan ligger på eftersom varorna kostar 109 dollar..så måste jag ju kompensera för den där avgiften, så dom liksom inte får 105 dollar eller nån annan skum summa.
Yamaha RBX JM2
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Athe skrev:
blackparkas skrev:Som sagt.... Det är när man SÄLJER som Paypal tar betalt. Så SKA det vara iaf....
Alltså när man tar emot pengar? Men då behöver jag ändå veta vad den summan ligger på eftersom varorna kostar 109 dollar..så måste jag ju kompensera för den där avgiften, så dom liksom inte får 105 dollar eller nån annan skum summa.
Säljaren bör vara medveten om detta (såvida inte du föreslagit Paypal som betalmetod) och har säkert justerat priset efter avgiften. Har aldrig hört från någon missnöjd säljare med Paypal så simma lugnt.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Re: Någon som kan PayPal här?

Inlägg av saft »

Athe skrev:Jag blir helt galen på PayPals hemsida! Krångligare och sämre upplagd sida får man leta länge efter.
Jag ska köpa strängar och lite annat från Conklin i USA, det kommer gå på 109 dollar, jag behöver veta exakt vilka avgifter PayPal tar för att skicka pengar till USA, så jag vet exakt hur mycket pengar jag ska föra över till mitt PayPal konto...Någon som vad dom tar för avgifter?
det enda du kommer få lov att betala paypal e att deras valutaväxling har lite högre procent än den aktuella, dom tjänar alltså på att du betalar till en annan valuta, inte så farlit om man betalar 500 spänn, men de blir nån tussenlapp extra när det e 17.000 det handlar om:S
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Skriv svar