Den här pedalen/preampen verkar grym. Gjord efter SBilly Sheehans gamla Pearce preamp.
Jag kör i dagsläget på en Darkglass B7k och är asnöjd med den, men saknar lite en effektloop och att kunna slå på och av disten utan att stänga av preampen.
Någon som funderat på att skaffa en suncoast?
Suncoast B1P
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Suncoast B1P
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Re: Suncoast B1P
http://youtu.be/_GNyjQ9GwMs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roger Hedin
- Medlem++
Jag la upp en tråd om precis samma pedal i höstas:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f= ... t#p1248659" onclick="window.open(this.href);return false;
Den verkar rätt inressant. Men - det låter alltid bra på ljudklipp, fast verkligheten brukar bli en annan. Jag köpte en gång en Markbass Distorsore som var "lite mitt emellan denna och EBS Billy Sheehan". Den sålde jag dock då disten kändes som om den hamnade på en gitarr en oktav upp. Jag är rädd att denna också snabbt skulle passera min källare och gå till historien...
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f= ... t#p1248659" onclick="window.open(this.href);return false;
Den verkar rätt inressant. Men - det låter alltid bra på ljudklipp, fast verkligheten brukar bli en annan. Jag köpte en gång en Markbass Distorsore som var "lite mitt emellan denna och EBS Billy Sheehan". Den sålde jag dock då disten kändes som om den hamnade på en gitarr en oktav upp. Jag är rädd att denna också snabbt skulle passera min källare och gå till historien...
Senast redigerad av Roger Hedin den ons 14 jan 2015, 08:35, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Funderar på om Thesegoto11 kan vara intresserade av att ta in en..?
- Roger Hedin
- Medlem++
Köp direkt med allt vad det betyder: ingen garanti. Då får du den hitom 2017...archisland skrev:Funderar på om Thesegoto11 kan vara intresserade av att ta in en..?
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin