Örebro Jazzklubb

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Örebro Jazzklubb

Inlägg av Utter »

den 5 februari kommer världens bästa förband spela på jazzklubben i örebro. huvudbandet heter Marino Valle & The King Five. aldrig hört om... :D men förbandet ska tydligen vara asbra har jag hört från insatta källor (min mamma... hon säger alltid att jag är duktig.) det är jag som är basisten.

så kom dit och kom i tid så ni hinner se detta underverk i svensk musikhistoria.

(man får överdriva lite va? ödmjukhet är ett svaghetstecken. har jag alltid hävdat.)

lite funk, lite jazz lite "popigt"
Uttern
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

STORT UTTERN!
bara en fråga.. vart ligger Örebro Jazzklubb??
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

Liten skrev:STORT UTTERN!
en härlig och jävligt berättigad fråga :D jag vet inte =)

jag hade hoppats på att ingen skulle fråga utan att alla kollektivt visste. det är ingen fast krog utan de hyr in sig någonstans... som jag inte kommer ihåg vart. precis vid slottet vet jag. crap =)
Uttern
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

5 feb är bokat.. återkom när du vet lokal! :D
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

nu så :D fan det är väl klart att svaret finns på internet. fast jag vet ju fortfarande inte vart det är :D nyinflyttad...

http://www.orebrojazz.se/Till_indexsida ... sflyer.htm
Uttern
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Liten skrev:STORT UTTERN!
i Arboga kanske?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
dereborn

Inlägg av dereborn »

Marino Valle är förmodligen sveriges bästa sångare, och bandet är sviiiiinbra! Grattis till ballt gig, hoppas allt går finfint!
Användarvisningsbild
broder blues
Medlem++

Inlägg av broder blues »

Marino valle m bihang är kanon... D va la fan att ni inte lirade senare.. Helgen 22-24 feb ska jag upp o köra rephelg i öbro me mina polare i powerbluestrion... D kommer väl fler chanser 8)
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Aha, strömpis =) Det är lätt att hitta till även fast man är ny. Ligger på en holme Svartån mellan slottet och Hamnplan.
Kul förresten med ännu en Örebroare! (Ja, Kävesta får väl räknas). Jag antar att du pluggar på folkhögskolan?
/Linus
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

Punkster skrev:Aha, strömpis =) Det är lätt att hitta till även fast man är ny. Ligger på en holme Svartån mellan slottet och Hamnplan.
Kul förresten med ännu en Örebroare! (Ja, Kävesta får väl räknas). Jag antar att du pluggar på folkhögskolan?
ja det är väl bara det som finns här ute :D ligger iofs lite bondgårdar här i närheten också men annars är det ganska tomt.
kul att huvudbandet är bra. vad är det för sorts musik? vi hinner tyvärr inte vara kvar hela kvällen för vi har gigg i vara och götebrog morgonen efter och åker 0700. och måste plocka in i bussen innan. men första setten hinns nog med.

strömpis. gult hus?

jag har bestämt mig för att köra lite overkill på gigget också. 5 låtar men jag ska bannemig ha med mig båda basarna och alla pedalerna :twisted: har aldrig spelat på min bandlösa offentligt förut och det måste ju göras någon gång
Senast redigerad av Utter den tor 31 jan 2008, 13:22, redigerad totalt 1 gånger.
Uttern
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Japp, ett gult hus. Byggt i trä i "gammal stil" eller nåt sånt. Strömparteatern heter det egentligen. The place to be för småbarnsföräldrar runt 30 :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

Punkster skrev:Japp, ett gult hus. Byggt i trä i "gammal stil" eller nåt sånt. Strömparteatern heter det egentligen. The place to be för småbarnsföräldrar runt 30 :wink:
haha är det desperat stämning i luften eller allmänt trevligt med god stämning. eller de kanske har barnen med sig :D

vi får se hur det blir på tisdag. har ganska mycket att fixa med just nu :D inspelning av radio på måndag, karlstad med gigg på dagen på tisdag och sen är det spelning i vara på torsdag. det känns som om det kommer att gå bra...
Uttern
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

bump

kom och titta i morgon nu alla som är nära örebro. vi kommer att bjuda på lite yellowjackets, spyro gyra, han trombonisten som driver mig till vansinne genom att jag inte kommer ihåg hans namn.
en helgjuten spelning med bländande vibrafonsolon, underbara smäktande toner från gitarristen (som gått på MI det lilla aset :D jag är ju avundsjuk...) och en stadig och fin (jävligt sexig) östgötsk rytmsektion.

älskar dig.
Uttern
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Utter skrev:bump

kom och titta i morgon nu alla som är nära örebro. vi kommer att bjuda på lite yellowjackets, spyro gyra, han trombonisten som driver mig till vansinne genom att jag inte kommer ihåg hans namn.
en helgjuten spelning med bländande vibrafonsolon, underbara smäktande toner från gitarristen (som gått på MI det lilla aset :D jag är ju avundsjuk...) och en stadig och fin (jävligt sexig) östgötsk rytmsektion.

älskar dig.
Tråkigt att man ska lämna stan imorgon.
Annars hade jag nog tittat förbi.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Utter skrev:bump

älskar dig.
Själv jobbar jag imorrn kväll. O jazz är inte riktigt min grej :roll: Fast det hade ju varit kul att komma o kolla ändå, en östgötsk rytmsektion måste vara fina grejer :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Tid?
Pris?
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Utter skrev:
Punkster skrev:Japp, ett gult hus. Byggt i trä i "gammal stil" eller nåt sånt. Strömparteatern heter det egentligen. The place to be för småbarnsföräldrar runt 30 :wink:
haha är det desperat stämning i luften eller allmänt trevligt med god stämning. eller de kanske har barnen med sig :D

vi får se hur det blir på tisdag. har ganska mycket att fixa med just nu :D inspelning av radio på måndag, karlstad med gigg på dagen på tisdag och sen är det spelning i vara på torsdag. det känns som om det kommer att gå bra...
Strömparterren.. :wink: (Ja ja e en messerschmitt!)
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

vi spelar väl kl 19 tror jag. http://www.orebrojazz.se/Till_indexsida ... mskap.html

hoppas ni är många studenter. :D

annars så kommer det ett radioprogram på lokalradion i örebro med hela linjen här. kommer bli asbra...
Uttern
Användarvisningsbild
Utter
Medlem

Inlägg av Utter »

spelningen gick bra... inte mer inte mindre. bra. synd bara att jag blev tvungen att åka hem för huvudbandet rockade. han bara höra två låtar innan taxin kom men jävlar vilket häng:D soul/blues. ska försöka gå på någon mer spelning med dem för de var asbra!!!
Uttern
Skriv svar