MXR Bass Preamp
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
MXR Bass Preamp
http://www.jimdunlop.com/product/bass-preamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Nån som har testat? Känns ju rätt najs med bl.a. svepbar mid och alla MXR-pedaler jag använt har varit grymma...
Har en VT Bass DI för tillfället men har funderat på att byta då jag tröttnat lite på "Ampeg"-soundet.
Behöver ha ett riktigt fett DI-ljud, utan massa dist utan bara lite morr och mys.
Vad ska man annars kika på? Darkglass kanske? Hm.
Nån som har testat? Känns ju rätt najs med bl.a. svepbar mid och alla MXR-pedaler jag använt har varit grymma...
Har en VT Bass DI för tillfället men har funderat på att byta då jag tröttnat lite på "Ampeg"-soundet.
Behöver ha ett riktigt fett DI-ljud, utan massa dist utan bara lite morr och mys.
Vad ska man annars kika på? Darkglass kanske? Hm.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- TDHP
- Forumvärd
Re: MXR Bass Preamp
Ser ju smutt ut! Verkar väl vara en ren preamp dock, ingen od o dyl?
Jag skulle nog ändå förespråka MXR D80 om du inte har testat den än!
Jag skulle nog ändå förespråka MXR D80 om du inte har testat den än!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- B-Å Åhs
- Medlem++
Praktiskt format
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- Basmagnus
- Medlem++
Jag har en, den är bra men har inget morr i sig. Väldigt clean men bra eq.
- Roborock
- Medlem+
Jag har en bassbone till salu, den gör jobbet,
- Roborock
- Medlem+
Tycker du ska kolla in den, grym preamp, di, och boostar så knorrar den riktigt snyggt, två kanaler och från Radial
-
- Medlem++
Hade lätt raggat upp en sån och testat om jag inte haft M80! Extremt smidigt format, DI och svepbar mid framförallt är ju guld!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Är mer och mer inne på att skaffa en riktigt grym DI och sen bara en EQ till den (om inte FOH vet vad dom pysslar med). Morr kanske var lite fel ord utan jag tänker ett cleant ljud med massa headroom och kanske lite "korn"? Eller hur man ska säga. Inte DI-sterilt alltså.
VT Bass DI har servat mig väl men aldrig blir man nöjd...
VT Bass DI har servat mig väl men aldrig blir man nöjd...
- Roborock
- Medlem+

- Basmagnus
- Medlem++
Vill du ha en riktigt grym DI ska du skaffa en REDDI eller Avalon U5 men då blir det mycket större och dyrare. DI'n i den här är ok, inte grym.
Letar du korn eller morr är som sagt inte den här rätt heller. Det är en helt ok pedal men den gör inga underverk.
Letar du korn eller morr är som sagt inte den här rätt heller. Det är en helt ok pedal men den gör inga underverk.
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Har sneglat på båda. Tänkte nöja mig med en Radial JDI ett tag men kom på avvägar.Basmagnus skrev:Vill du ha en riktigt grym DI ska du skaffa en REDDI eller Avalon U5 men då blir det mycket större och dyrare. DI'n i den här är ok, inte grym.
Pengar är egentligen inga problem, hellre att det låter bra och funkar som det ska (håller för lite turné-bruk). Eller ja, kanske inte vill lägga så mycket mer än vad U5 kostar (5k?).
Smidigt med pedalformat dock. Jag delar min signal på pedalbordet så det vore en fördel att ha DI'n där men det går ju att lösa på andra sätt såklart.
EDIT: hittade även denna som är sjukt billig. Har sett mycket bra recensioner men svårt att avgöra... http://www.orchid-electronics.co.uk/classic_DI.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- kmo
- Medlem++
Tänk om Xotic gjorde en RC med bra DI......
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- mikkejohansson
- Medlem++
RC:n är ju liten jmf med många golvpreamps, du rymmer lätt en JDI bredvid eller liknande.kmo skrev:Tänk om Xotic gjorde en RC med bra DI......
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
- blackparkas
- Medlem++++
Jag har testat den och den har ju lite trevliga features på EQ-sidan utifall man åker helt utan egen backline.
Dock så tycker jag att i alla fall jag klarar mig fint med den som finns på M80:n och som dessutom har en drive.
Visst, det finns pedaler med bättre drive-del ändå, men som ren EQ/DI tror jag man kan hitta bättre ändå.
Pedalen är verkligen inte dålig, inte på något vis, men för en kött och potatis-kille som mig själv så funkar M80 lika bra, och då har jag inbyggd drive vilken jag använder. I alla fall i dagsläget. Det vet man ju aldrig hur det blir med framöver....
Har satt en Flux på M80-bordet också så man kan få till rejäl od på en del partier då det kan behövas och har M80:n ställd lite snällare/cleanare.
Körde ju enbart EQ-delen när jag åkte med Bloodbound 2 veckor i fjol, men Warwick LX5:an låter så vansinnigt bra cleant så det funkar väldigt bra att köra cleant, men med lagom strängrassel så det låter lite... skitigare...
Dock så tycker jag att i alla fall jag klarar mig fint med den som finns på M80:n och som dessutom har en drive.
Visst, det finns pedaler med bättre drive-del ändå, men som ren EQ/DI tror jag man kan hitta bättre ändå.
Pedalen är verkligen inte dålig, inte på något vis, men för en kött och potatis-kille som mig själv så funkar M80 lika bra, och då har jag inbyggd drive vilken jag använder. I alla fall i dagsläget. Det vet man ju aldrig hur det blir med framöver....

Har satt en Flux på M80-bordet också så man kan få till rejäl od på en del partier då det kan behövas och har M80:n ställd lite snällare/cleanare.
Körde ju enbart EQ-delen när jag åkte med Bloodbound 2 veckor i fjol, men Warwick LX5:an låter så vansinnigt bra cleant så det funkar väldigt bra att köra cleant, men med lagom strängrassel så det låter lite... skitigare...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- kmo
- Medlem++
Sant, borde ju sopa mattan med vilken pedalpreamp som helst. Förutom att det blir två pryttlar då... Xotics pryttlar låter verkligen larvigt bra.mikkejohansson skrev:RC:n är ju liten jmf med många golvpreamps, du rymmer lätt en JDI bredvid eller liknande.kmo skrev:Tänk om Xotic gjorde en RC med bra DI......
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- mikkejohansson
- Medlem++
Har snart "alla tre" Xotic på mitt stora bord; Trilogic som pre, RC som Boost/OD och BB som dist. Känns tryggt.kmo skrev:Sant, borde ju sopa mattan med vilken pedalpreamp som helst. Förutom att det blir två pryttlar då... Xotics pryttlar låter verkligen larvigt bra.mikkejohansson skrev:RC:n är ju liten jmf med många golvpreamps, du rymmer lätt en JDI bredvid eller liknande.kmo skrev:Tänk om Xotic gjorde en RC med bra DI......
Fender - Pedaler - GK - TKS