How about "Man bör absolut ska måste DÄSKAVARÄTTVISTFÖRJAÄFÖDDISVÄRJE" ? Kan alla skriva under på det, lite flytande sådär....bassace skrev:Jag tycker "bör absolut" känns bättre ...Body&Soul skrev:Förslag på ny skrivning: Man ska kanske... Alla nöjda?
LOTTERIER
- GandhiMK2
- Medlem++
Re: LOTTERIER
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Kalla det för slumpgenerator.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- fieldflower
- Hedersmedlem
Vilket då - sunt förnuft?Eagle Hazze skrev:Kalla det för slumpgenerator.
Medlem i PB50+
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Om nu ordet lotteri är lite stickande, ungefär som man ändrar en liten molekyl i en drog så att tullen inte kan stoppa den. Men den fungerar ändå som drog.fieldflower skrev:Vilket då - sunt förnuft?Eagle Hazze skrev:Kalla det för slumpgenerator.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- fieldflower
- Hedersmedlem
Aha, du menade så.Eagle Hazze skrev:Om nu ordet lotteri är lite stickande, ungefär som man ändrar en liten molekyl i en drog så att tullen inte kan stoppa den. Men den fungerar ändå som drog.fieldflower skrev:Vilket då - sunt förnuft?Eagle Hazze skrev:Kalla det för slumpgenerator.
Tror inte det spelar någon som helst roll.
Man kan nog kalla det Kalle Anka och det är ändå ett lotteri.
Medlem i PB50+
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Hahafieldflower skrev:Aha, du menade så.Eagle Hazze skrev:Om nu ordet lotteri är lite stickande, ungefär som man ändrar en liten molekyl i en drog så att tullen inte kan stoppa den. Men den fungerar ändå som drog.fieldflower skrev:Vilket då - sunt förnuft?Eagle Hazze skrev:Kalla det för slumpgenerator.
Tror inte det spelar någon som helst roll.
Man kan nog kalla det Kalle Anka och det är ändå ett lotteri.

- Body&Soul
- Medlem+
Nä, tricket är att låtsas att det är välgörenhet, men ta miljonlöner för att administrera.
Vi kan kalla det POSTBASLOTTERIET.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Då kör vi med våra extra(post)nummerBody&Soul skrev:Nä, tricket är att låtsas att det är välgörenhet, men ta miljonlöner för att administrera.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag saxar fritt från wikipedia:Body&Soul skrev:Nä, tricket är att låtsas att det är välgörenhet, men ta miljonlöner för att administrera.
Men skit i det nu.Den ideella föreningen Svenska Postkodföreningen har lotteritillstånd för Svenska Postkodlotteriet från Lotteriinspektionen.
Medlem i PB50+
- magnusb
- VIP medlem
Om vi kallar det för Lötteri då?
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"