Många basister använder sig av en Proco Rat. Jag gillar soundet som fan, men har svårt att leva med att man tappar botten.
Så är inte fallet med Fuzzrocious Rat King, som är en nytappning av en gammal whiteface Rat. Detta är det bästa jag satt framför min basförstärkare och jag har provat väldigt mycket. Pedalen är något fuzzigare än en vanlig Rat. Den är betydligt mer transparent, jag kan trycka på en Sovtek Big Muff ovanpå utan problem. Den för mindre oljud än en vanlig Rat och släpper framför allt genom all botten. Fantastisk pedal. Rekommenderas till er som vill ha en smutsig och fet ton.
Markooo skrev:Den som finns på deras sida verkar inte vara helt likadan som bilden du länkade. Vad är skillnaden mellan de båda, ifall du vet?
De har lite olika faceplates bara. Min är svart och med en grå råtta. Sen har han flyttat lite på vissa knappar men det är samma pedal i grund och botten. Det är handgjorda pedaler så de ändrar lite ibland. Det finns ju två versioner av denna pedal också. Rat Tail och Rat King. Rat Tail har inte riktigt lika många funktioner, t.ex ingen feedback switch.
Här är ett klipp där jag kör AD200 + Sansamp Bassdriver + Rat King. Är mycket nöjd!