Denna dök upp på Blocket idag!
Ser väl ut att vara en ok Jazz-kopia, men skulle vara intressant att veta hur säljaren har bestämt åldern till ca 1977, det ser inte ut att stå vad det är för tillverkare!
http://www.blocket.se/vi/15001529.htm?ca=11_s
Årsmodellsbestämning?
- TDHP
- Forumvärd
Årsmodellsbestämning?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Exakt, men HUR kan han veta att det är en -77:a?knedy skrev:Nåt japansk, kanske Aria, Ibanez eller whatever.
TDHP

TDHP
- Valle
- VIP medlem
Han säger väl inte att det är en 77a utan att han tror att det är en 77a. Sen kan det va så att han grundar sina mistankar på att han eller ägaren innan honom köpte basen 77, vem vet? Jag skulle inte lita på att det är just en 77a, men jag skulle heller inte bry mig om det handlade om en bra bas. Den ser ju gammal ut och låter bra, det är väl huvudasken. Sen om man börjar snacka vintagefendrar så är väl årgången en kinkigare fråga.
- TDHP
- Forumvärd
Grattis!dexter skrev:Ja det kan man fråga sig. Men jag slog till på den iaf
Jo, men hade jag gjort annonsen hade jag nog skrivit "troligen slutet av 70-talet" eller nåt! Jag tyckte bara det var lustigt formulerat!Valle skrev:Han säger väl inte att det är en 77a utan att han tror att det är en 77a. Sen kan det va så att han grundar sina mistankar på att han eller ägaren innan honom köpte basen 77, vem vet? Jag skulle inte lita på att det är just en 77a, men jag skulle heller inte bry mig om det handlade om en bra bas. Den ser ju gammal ut och låter bra, det är väl huvudasken. Sen om man börjar snacka vintagefendrar så är väl årgången en kinkigare fråga.
TDHP

TDHP
- Valle
- VIP medlem
Jo, det är bättre att utrycka sig på det sättet.TDHP skrev:Grattis!dexter skrev:Ja det kan man fråga sig. Men jag slog till på den iaf
Jo, men hade jag gjort annonsen hade jag nog skrivit "troligen slutet av 70-talet" eller nåt! Jag tyckte bara det var lustigt formulerat!Valle skrev:Han säger väl inte att det är en 77a utan att han tror att det är en 77a. Sen kan det va så att han grundar sina mistankar på att han eller ägaren innan honom köpte basen 77, vem vet? Jag skulle inte lita på att det är just en 77a, men jag skulle heller inte bry mig om det handlade om en bra bas. Den ser ju gammal ut och låter bra, det är väl huvudasken. Sen om man börjar snacka vintagefendrar så är väl årgången en kinkigare fråga.