Skyltskrivaren vid E4...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Skyltskrivaren vid E4...

Inlägg av Roger Hedin »

När ni har passerat Norrköping på väg norrut åker ni förbi en plats - på vänster sida av vägen - där det står stora handmålade skyltar med politiska och andra budskap. Det är Tomten i Kolmården, Håkan Thornell, som skriver dessa skyltar. Han är EU-kritiker och har ett hönshus i form av EU-parlamentet, liksom han också brukar plöja in "EU-fri zon" på sin mark, vilket bara är läsbart från satellit. Här är hans senaste upptåg:

http://www.expressen.se/omtalat/hakan-5 ... verigedem/" onclick="window.open(this.href);return false;

...och så hönshuset...
Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Re: Skyltskrivaren vid E4...

Inlägg av Eagle Hazze »

Ja hans budskap har jag sett några år, jag har inte åkt till till Stockholm på ett tag (tåg) så denna har jag inte sett. Kan man inte be han att även lägga en sträng utmed stambanan, om han nu har någon mark där. Hoppas att han tar hand om sina djur (om han nu har några)
Senast redigerad av Eagle Hazze den tor 05 feb 2015, 21:09, redigerad totalt 1 gånger.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Japp, har passerat där några hundra gånger under åren och det är alltid kul att se vad det står för tillfället!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Kul typ! Hönshuset är ju stor humor.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Ha ha ha! Fantastiskt! :lol: Har sett skyltarna han skrivit i alla år. Och läste om "råttfällan" för ett par dagar sedan. Visste inte att det var samma snubbe. Och hönshuset är genialiskt! Fler såna som han! :tummenupp:
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Han har också ett kafé ett par kilometer från där jag bor, allt i 50-60-talsstil. T.o.m. artisterna som uppträder, som Trio mé Bumba och sådana.
Bild
Inga nymodigheter som Espresso, Cortado och annat svammel; bara kaffe med tidstypiskt fikabröd och smörgåsar. Radiokaka!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Radiokakan är en klassiker från tiden då radion stod i centrum och man bjöd in grannar och vänner på lyssnarkvällar. Det är en mjuk kaka eftersom man skulle undvika att äta sådant som knastrade och störde lyssnandet. Således rekommenderades även bananer som lämpligt tilltugg. :D

Vill nån ha receptet på Radiokaka så har jag det..
Användarvisningsbild
Bläst-Ante
Medlem

Inlägg av Bläst-Ante »

Radiokaka mums!! Den gjorde frugan i julas :-)
Skriv svar